• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datumskifte på en 116710LN

keroro

Rolex
2-Faktor
Min 116710LN har på vissa datum börjat sega med datumskiftet. På de flesta dagar går det på ett klick prick kl 12 men på vissa datum fastnar den halvvägs och skiftet sker fullständigt kl 2. Dags för service kanske? I övrigt håller den tiden bra.
Är det nåt man bör vara orolig över?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Min förra 116710 hade likadana problem. Då bytte man ut datummekanismen på garantin, trots urmakaren inte hittade några synliga fel. Efter det gick det kalas igen. Hur gammal är din?
 

keroro

Rolex
2-Faktor
@keroro hur gick det med klockan? Löste det sig och gick det isf på garantin?
Fick faktiskt tummen ur först idag när jag hade lite ärenden i stan... :rolleyes:
Svängde förbi Rob.E. på morgonen och berättade att datumskiftet inte riktigt funkar som det ska. Urmakaren kommer ut, fipplar lite på klockan och frågar om jag vill ha mjölk till kaffet.
- Mjölk? Nä... dricker det svart.
- Då så, min kollega fixar en kopp. Slå dig ner så fixar vi det här med detsamma.
Jag får min kaffe, snurrar runt i butiken och tittar på klockor, chattar med vakten och efter drygt 20 minuter kommer urmakaren ut igen och allt är fixat.
- Det var bara lite torrt på datum-"nånting-nånting". Vi oljade in det åt dig och nu är det klart. Det är ett rätt vanligt fel på just GMTn att det ibland är lite för lite olja på det stället.
- Jaha? Men vad bra att det är fixat! Vad ska du ha för besväret?
- Ingenting. Vi tycker det ingår i garantin.

Snacka om proffsigt och hög servicenivå. Tack @ROB-1832 för ett riktigt bra kundbemötande idag!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fick faktiskt tummen ur först idag när jag hade lite ärenden i stan... :rolleyes:
Svängde förbi Rob.E. på morgonen och berättade att datumskiftet inte riktigt funkar som det ska. Urmakaren kommer ut, fipplar lite på klockan och frågar om jag vill ha mjölk till kaffet.
- Mjölk? Nä... dricker det svart.
- Då så, min kollega fixar en kopp. Slå dig ner så fixar vi det här med detsamma.
Jag får min kaffe, snurrar runt i butiken och tittar på klockor, chattar med vakten och efter drygt 20 minuter kommer urmakaren ut igen och allt är fixat.
- Det var bara lite torrt på datum-"nånting-nånting". Vi oljade in det åt dig och nu är det klart. Det är ett rätt vanligt fel på just GMTn att det ibland är lite för lite olja på det stället.
- Jaha? Men vad bra att det är fixat! Vad ska du ha för besväret?
- Ingenting. Vi tycker det ingår i garantin.

Snacka om proffsigt och hög servicenivå. Tack @ROB-1832 för ett riktigt bra kundbemötande idag!
Världsklass! In med det i hissa dissa tråden som vanligt.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Fick faktiskt tummen ur först idag när jag hade lite ärenden i stan... :rolleyes:
Svängde förbi Rob.E. på morgonen och berättade att datumskiftet inte riktigt funkar som det ska. Urmakaren kommer ut, fipplar lite på klockan och frågar om jag vill ha mjölk till kaffet.
- Mjölk? Nä... dricker det svart.
- Då så, min kollega fixar en kopp. Slå dig ner så fixar vi det här med detsamma.
Jag får min kaffe, snurrar runt i butiken och tittar på klockor, chattar med vakten och efter drygt 20 minuter kommer urmakaren ut igen och allt är fixat.
- Det var bara lite torrt på datum-"nånting-nånting". Vi oljade in det åt dig och nu är det klart. Det är ett rätt vanligt fel på just GMTn att det ibland är lite för lite olja på det stället.
- Jaha? Men vad bra att det är fixat! Vad ska du ha för besväret?
- Ingenting. Vi tycker det ingår i garantin.

Snacka om proffsigt och hög servicenivå. Tack @ROB-1832 för ett riktigt bra kundbemötande idag!

Härligt att det löste sig så smidigt! Snyggt gjort av @ROB-1832 !
 
Topp