• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dave Scott's Personal Bulova Chronograph Worn On The Moon, For Sale

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag har haft ett antal Bulovas tidigare och tyckt att vissa av deras modeller varit rätt coola, men, denna modell från Bulova har jag inte stött på tidigare, tråkigt värre att det blev via Hodinkee och att det var en astronaut klocka, för nu lär man aldrig få råd att äga en likadan. Oavsett om den varit på månen eller ej så var den riktigt ball. Kolla patinan på index, mums! Chrono knapparna var riktigt udda men samtidigt jäkligt coola. Lite Patek stuk genom att låta knapparna vara en del av boetten. Hodinkee har uppmärksammat denna som nu ska säljas och estimatet för denna ligger på $50,000 :dead:

http://www.hodinkee.com/articles/dave-scotts-watch-worn-on-moon-for-sale
Auktionen:
http://www.rrauction.com/preview_itemdetail.cfm?IN=9001

3348050_2.jpg

3348050_10.jpg

3348050_12.jpg
3348050_14.jpg
3348050_3.jpg
3348050_4.jpg
3348050_5.jpg
3348050_6.jpg
3348050_7.jpg
3348050_8.jpg
3348050_9.jpg
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Så jävla cool!
Pluspoäng för extra stek med kardborrebandet!

Snacka att ha blivit dragen efter marken av en lastbil till helvetet och tillbaka typ. Använd så det heter duga! :D
 

Starship

Cartier
50k dollar låter nästan billigt för den där. Jag har ett liknande kardborre till min Speedy men inser att det skulle behöva patineras. Helst borde det nötas mot mångrus.
 
  • Like
Reactions: JLW

JohnDoe

Rolex
Det har ju inte varit så många på månen.... Sjukt unik klocka. Tror inte ens den stannar på 100kUSD. Kostnaden för att åka till månen o patinera en annan klocka är hyfsat hög och jag ser ingen biljett dit i närtid....
 

Donorvar

Omega
Kommer bli intressant att se vad priset blir till slut. Har en känsla av att det kan bli snuskigt mycket, även om historien bakom klockan är svårslagen
 

JohnDoe

Rolex
Hade jag tillräckligt med deg skulle jag lätt betala både 1 o 2 MUSD. Finns ingen liknande att köpa. Dyrt att åka till månen. Man skulle kunna sälja wristshots för bra många tkr st, hyra en skrubb på ett fett hotell i Vegas där folk kan fota sig med den.
 
Riktigt ball. Älskar patineringen på bandet, det är alltså rymdgrus som är svaret på hur man bäst får till en schysst nötning på ex. Natoband.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Grym klocka!

Men alltså hur hårda är inte grabbarna på de där bilderna?

De har varit till månen och så sitter de och chillar i en gummibåt och guppar runt på Stilla Havet i väntan på upphämtning.

Har sån respekt för boysen som klättrade längst upp i toppen på en 100 meter hög bomb som typ styrdes av data-kraften i en modern miniräknare och bara: 'tryck på knappen ni - skjut ut mig i rymden - det är lugnt - hejs!'. Stenhårt.

Grymt glassig stil hade dom också...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Skulle just idiotförklara trådskaparen, som vanligt.

Men helvete, vilken design. Detta är lätt sjukaste jag sett. Handen på hjärtat, designmässigt snäppet över speedyn. Kronografknapparna är ju fy fan rena rama rymdtekniken!
Sjukt sjukt sjukt sjukt sjukt.
 

Ryttaren

Rolex
Coolt utan motstycke! Kan kanske bli enda klockan någonsin som varit på månen och blir tillgänglig till allmänheten! Men tycker ett estimat på 50k USD lät lågt ändå men tanke på hur unikt detta är? Fatta att ha riktigt måndamm på armen....sanslöst!! Och snygg var den ju också...
 

Icaras

Rolex
Finns garanterat ett gäng månsamlare med fickorna fulla med stålar. Jag gissar på att den kommer att säljas för bra mycket mer än 50k $ :)
Sjukt tuff klocka!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Finns garanterat ett gäng månsamlare med fickorna fulla med stålar. Jag gissar på att den kommer att säljas för bra mycket mer än 50k $ :)
Sjukt tuff klocka!
+1 ! Med denna proveniens blir det garanterat sky högt pris !
Med andra ord en klocka man kan se sig i månen efter.
Bulova förlorade ju månracet mot Omega, det här kan väl ses som en liten (men ändå) revansch.
 
Senast ändrad:
Topp