• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Davosa

Barsken

Breitling
Jag var in på den lokala urhandlaren och berättade att jag går i tankar på en lite dyrare tingest .

Hans råd till mig som första klocka över 5000 kr var just en Davosa. Han påstod att för betydligt mer pengar får du betydligt sämre klocka vad gäller några andra märken . Ja en av de jag först funderade över var just en sådan enligt honom .

Frågan är ! Har någon här en Davosa och ligger det något i det han säger ? Har kollat specen på just den jag intresserade mig för och nog är det en rejäl klocka. Lik Rolex ? Ja absolut ......men jag är ju inte där ännu och utseendet tilltalar mig

Misstänker att han är en flitig återförsäljare för Davosa och att detta kan spela in.

Mvh // B
 
Senast ändrad:

larra64

Rolex
Jag var in på den lokala urhandlaren och berättade att jag går i tankar på en lite dyrare tingest .

Hans råd till mig som första klocka över 5000 kr var just en Davosa. Han påstod att för betydligt mer pengar får du betydligt sämre klocka vad gäller några andra märken . Ja en av de jag först funderade över var just en sådan enligt honom .

Frågan är ! Har någon här en Davosa och ligger det något i det han säger ? Har kollat specen på just den jag intresserade mig för och nog är det en rejäl klocka. Lik Rolex ? Ja absolut ......men jag är ju inte där ännu och utseendet tilltalar mig

Misstänker att han är en flitig återförsäljare för Davosa och att detta kan spela in.

Mvh // B
Vilken Davosamodell rekommenderar han?
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
99955875_v_1423866030.jpg


Ful sub-kopia
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag var in på den lokala urhandlaren och berättade att jag går i tankar på en lite dyrare tingest .

Hans råd till mig som första klocka över 5000 kr var just en Davosa. Han påstod att för betydligt mer pengar får du betydligt sämre klocka vad gäller några andra märken . Ja en av de jag först funderade över var just en sådan enligt honom .

Frågan är ! Har någon här en Davosa och ligger det något i det han säger ? Har kollat specen på just den jag intresserade mig för och nog är det en rejäl klocka. Lik Rolex ? Ja absolut ......men jag är ju inte där ännu och utseendet tilltalar mig

Misstänker att han är en flitig återförsäljare för Davosa och att detta kan spela in.

Mvh // B
Låter som att han är återförsäljare av märket ja. :)
 
Jag var in på den lokala urhandlaren och berättade att jag går i tankar på en lite dyrare tingest .

Hans råd till mig som första klocka över 5000 kr var just en Davosa. Han påstod att för betydligt mer pengar får du betydligt sämre klocka vad gäller några andra märken . Ja en av de jag först funderade över var just en sådan enligt honom .

Frågan är ! Har någon här en Davosa och ligger det något i det han säger ? Har kollat specen på just den jag intresserade mig för och nog är det en rejäl klocka. Lik Rolex ? Ja absolut ......men jag är ju inte där ännu och utseendet tilltalar mig

Misstänker att han är en flitig återförsäljare för Davosa och att detta kan spela in.

Mvh // B
Har en ternos, funkar finfint, använder den ofta. Senast igår i svampskogen faktiskt. Litet schweiziskt micromärke. Vill du ha en beater med safir, ETA, vattentät, keramiskt insert o bra lume för en billig peng så är den ett mycket bra val. Stör du dig på den snodda rolledesignen bör du välja något annat.
davos-jpg.517567
 

Barsken

Breitling
Har en ternos, funkar finfint, använder den ofta. Senast igår i svampskogen faktiskt. Litet schweiziskt micromärke. Vill du ha en beater med safir, ETA, vattentät, keramiskt insert o bra lume för en billig peng så är den ett mycket bra val. Stör du dig på den snodda rolledesignen bör du välja något annat.
davos-jpg.517567

Ja visst är den fin. Att den liknar Rolex är väl bara ett hedersbetyg till Rolex . Att göra nya klockor utan influenser eller direkt efterapning av andra torde snart vara omöjligt .

Grattis till en snygg klocka
 

Psykel

Patek
Säkert bra klockor, men verkligen inget som faller mig i smaken iallafall. Jag hade satsat på den klocka som du själv vill ha och inte lyssna på försäljare.
Annars finns det massor av löjligt trevliga Seiko i ditt prissegment!
 

Sammeh

Cartier
Har kollat lite och visst är han det .
Men frågan är om han har belägg för sitt påstående trots den omständigheten ?
Själv är jag mycket sugen på en Doxa alt Oris. Kan dock tycka att hans Davosa sortiment är tjusiga
Om du är sugen på en Oris alt. Doxa och tänkt välja någon av dessa två är det bara att köra. Köp det som du vill ha, så enkelt är det :)
 

niklasniklas

Breitling
Jag var in på den lokala urhandlaren och berättade att jag går i tankar på en lite dyrare tingest .

Hans råd till mig som första klocka över 5000 kr var just en Davosa. Han påstod att för betydligt mer pengar får du betydligt sämre klocka vad gäller några andra märken . Ja en av de jag först funderade över var just en sådan enligt honom .

Frågan är ! Har någon här en Davosa och ligger det något i det han säger ? Har kollat specen på just den jag intresserade mig för och nog är det en rejäl klocka. Lik Rolex ? Ja absolut ......men jag är ju inte där ännu och utseendet tilltalar mig

Misstänker att han är en flitig återförsäljare för Davosa och att detta kan spela in.

Mvh // B

Om du fortfarande är intresserad av en Davosa kan jag erbjuda en begagnad sådan, Davosa Argonautic. Som jag köpte år 2011. Använd ett fåtal gånger och har mest förvarats i boxen som jag fick vid inköp.
 

Writer136

Panerai
Som många andra också brukar föreslå.
Certina ds action diver är ju riktigt fin och mycket klocka för pengen.
Är väl samma urverk som i Davosan också.
Är nöjd med min. Är ju ett alternativ med en mer egen design.
DSC_6918.JPG
 

Tassoli

Omega
Hahaha! Du har förmodligen helt rätt. Mellan tummen och pekfingret då, vad ligger en servicekostnad på? 2000?
Skulle gissa mellan 2 och 5 beroende på urmakare och vilka delar som måste bytas ut. Har aldrig personligen hört talas om någon som behövt serva ett modernt ETA-verk. Antagligen för att det är billigare att köpa en ny om den pajjar men det är inte så hållbart tänkande...
 
Topp