• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dax att börja planera nästa paket öppning (paket öppning)

Picke79

Cartier
2-Faktor
det var såhär.. https://klocksnack.se/threads/i-huvudet-på-en-galning.30256/page-2#post-657766
Jag älskade rolex daytona i guld och gillade klockor i allmänhet och rolex i synnerhet.
Jag lästa om Kina och deras klockindustri i Chinas tråd: https://klocksnack.se/threads/kinesiska-klockor.27182/
Och så bestämde jag mig en mulen eftermiddag att jag skulle ha en CTK jag försökte och försökte men det funkade bara inte att betala. Jag var frustrerad och ställde en fråga i chinas tråd om Kina klockor.. sen släppte jag tanken ett tag. Tiden gick och för några dagar sen hittade jag Kina klockor tråden igen och drog iväg en beställning igen, denna gång mest för att jag visste att det inte skulle funka:mad: men döm av min förvåning betalning gick igenom.... Så nu är den här min CTK02 med blå urtavla och dubbla armband. Helt MAGISK blå urtavla omöjlig att fota så ni får ta mig på orden. Välkommen till Sverige kära kinaklocka.
DSC_1037.JPG DSC_1041.JPG


Önskar att jag kunde ta en bild på klockan utan fingeravtryck och fokus på tavlan i dagsljus men det får vänta till dagens klocka tråden någon annan dag..

Om klockan då:
http://thechinesetimekeeper.com/en/ctk-collection/ctk02
Boett: Diameter 44mm; 4 rings of AISI 316L stainless steel with black matt PVD treatment; Winding crown with the Timekeeper logo engraved.
Urverk: CTK 6300 - Hangzhou
Automatic Mechanical; diameter 26mm; thickness 4,6mm; 25 jewels; 28,800 alternations/hour; 36 hours power reserve

Första intryck: Har burit idag, till och från jobbet samt på lunchen, den känns STOR betydligt större en min S&S som har samma diameter. Finishen är inte exceptionell känns som något sämre en sjöö & Sandström. Största positiva överaskningen är tavlans blåa färg som är MAGISK och omöjlig att fånga på bild. Mest negativt är banden som följde med som är hårda och sjukt stora, får inte klockan att sitta bra med orginalbanden måste köpa nytt innan jag kan bära klockan med glädje.

Ett annat stort plus är lådan som har en helt fantastisk finish trotts sin enkelhet känns den exklusiv med svart pianolack och två "dolda" fack för instruktionsbok och verktyg och extraband.
 

Bilagor

  • DSC_1045.JPG
    DSC_1045.JPG
    196.7 KB · Visningar: 160
  • DSC_1046.JPG
    DSC_1046.JPG
    103.5 KB · Visningar: 152
  • DSC_1043.JPG
    DSC_1043.JPG
    167.6 KB · Visningar: 155
  • DSC_1049.JPG
    DSC_1049.JPG
    133.3 KB · Visningar: 154

Picke79

Cartier
2-Faktor
Tack Jabla.
Alla andra och Jabla kan lyssna på denna när ni läst klart, det gjorde jag när jag beställde...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag delar onekligen din glädje med ny klocka men inte för att vara elak, men en paketöppningstråd bör innehålla bilder som iaf är någorlunda bra. Jag ser knappt vad det är, tyvärr ;)

Men ett grattis iaf såklart och härligt du är nöjd :)
 
Topp