• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dax for DD-facelift!

Totte

Panerai
Good morning watch lovers! Efter att jag vilat ögonen på leben's undersköna 118135 har jag nu bestämt mig för att släppa lös min DD från dess fjättrande kätting och låta den ömsa om till skinn. Som jag tidigare nämnt går jag även i omtavlingstankar... Skulle en brun tavla funka även till gult guld? Harmonin mellan roséguldet, den bruna tavlan och det mustigt, mörka bandet är inget annat än magisk. Men flyger det med GG?

Så nu till frågan; Vilket band skall man välja?
Har spanat in RIOS Legend 20/16 med rund anslutning.
http://www.urtid.com/armband/rios-1931/rios-replace/rios-legend
Är det någon som vet om kurvan på anslutningen skulle sitta som limmad på en 18038? Skulle tippa på att Mocca är den mest passande kulören? Men man borde nästan se dem live för att kunna avgöra vilken ton som passar bäst...
Sen kanske jag borde prova den KS-välsignade combon: DD+Rocka? Var hittar man i så fall fiskskinnen av bra kvallisort?

Tar tacksamt emot alla tips och råd.
/Totte
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Kul att du testar nytt, har själv Rocka i svart, brunt, navyblå som jag testat på både IWC guldare och några datejust m.m, med ett riktigt bra resultat faktiskt.
Mina rocka band köpte jag på www.uhrenarmband.net/ finns en del olika att välja på med bra kvalite´.
Kör på rocka!
Lite bilder för inspiration:)

IWC
3FnpMdV.jpg


Datejust
1NxoUMA.jpg


Air-King
6wE7eFG.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag är väl kanske lite partisk, men det är klart du ska prova brun tavla. Lägg ut en WTB på VRF så kommer det lösa sig relativt omgående.

Slänger in en bild på bruntavlad DD som hjälp på traven:

:)

 

DrDre

Patek
En riktigt fin rem i något exotiskt skinn är ju klassiskt på en fin guldklocka. Så estetiskt tror jag den du visade från Rios skulle funka fint. Däremot vete tusan hur kurvan på bandet skulle matcha kurvan mellan bandhornen. DD'n är ju nästan rak mellen bandhornen medan bandet från Rios ser ganska krökt ut. Jag skulle gissa att dett rakt band passar bättre.
 

Totte

Panerai
En riktigt fin rem i något exotiskt skinn är ju klassiskt på en fin guldklocka. Så estetiskt tror jag den du visade från Rios skulle funka fint. Däremot vete tusan hur kurvan på bandet skulle matcha kurvan mellan bandhornen. DD'n är ju nästan rak mellen bandhornen medan bandet från Rios ser ganska krökt ut. Jag skulle gissa att dett rakt band passar bättre.
Du har rätt. Fast det hade ju varit nice om det klaffade exakt...
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tack för tipset! Sidan verkar kanon och valmöjligheterna oändliga! Men jag tycker inte man kan se exakt hur saffiano-lädret ser ut?
Har för mig man såg det rätt väl? Tvärlagda linjer i två riktningar som prägling på lädret. Man ser det rätt ofta på lite dyrare väskor mm. Dock aldrig sett CFs band irl men tycker de ser fina ut.
 

Totte

Panerai
Tack för alla tips och glada tillrop! Kommer kolla tavelutbudet och spännen i samband med Malmö-GTG'n nästa vecka. :)
 
Topp