• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date Facelift "Tropic-Mocca" Sammanfattning och bättre bilder

Totte

Panerai
Såg just på Timezone att James Dowling är inne en liknande matching av brun tavla och brunt band. En DJ från 1982. Han skriver inget om det, men jag undrar om det inte är en i vitguld. Den är lite rakare mellan bandhornen, precis som DD.

Jag har aldrig sett den boetten på en DJ. Men grym tavla oavsett :)
 

Totte

Panerai
Före och efter (Och innan dess) :)
DD_3steg.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det är guld. Så ser boetterna ut då. Skulle säga att det har med hållfastheten att göra, då guldboetterna på de äldre är något ihåliga jämfört med stålboetterna. F.ö. en snygg kombination.

A

Sant, men är inte säker på att det har med hållfastheten att göra. Om så vore fallet hade man ju kunnat köra boetten lite solidare bara. Sedan skall vi inte glömma att även BB hade detta. Bubblebacks var designade för skinnband och tror det är där sanningen ligger, de skall se bättre ut med skinnband.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Men hur har jag missat denna tråd? Den blev ju makalöst fin. Vilken bonnröta att få tag på den tavlan!! Grattis!
 
Topp