• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date i stål

Pistol_Pete

Panerai
C
Fantastiskt...tänk er själva...DD i stål!
Close enough?

image.jpg
 

DrDre

Patek
jag har sett det gjort i ett 16000 case i alla fall! Alltså en daydate i ett 16000 stål-case.

Jag har inte provat själv, så det blir ju bara andrahandsinformation, men så här skrev jocke på TTT när frågan var uppe där för något år sedan:

"Det var ett projekt som jag skulle gjort men tyvärr så är DD verket högre och fästes inte
likadant i boetten. Så det blev till att fixa en WG DD istället."

http://www.timetotalk.se/timetotalk/hyggligt-diskret-men-superovanlig-rolex-t10034.html?hilit=day date

Sedan är väl frågan hur långt man vill gå, om det nu är rent tekniskt möjligt att korsa ett 3155 och en 16200 boett. Det är en sak att flytta över ett urverk mest på skoj. Det är ju lite mer drastiskt (men kanske möjligt?) att få i urverket om man är villig att modifiera boetten och kanske tom urverket.
 
Topp