• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date på läder? Intressant eller dumt?

Zed

Swissera
Professional Dealer
Går i tankarna om en DD på läderband eftersom jag inte riktigt är sugen på länk. Vågar man köpa en sådan kring 30 lappar? Får man en med quickset som inte är alldeles för polerad för dessa pengar?

Något sådant här är jag ute efter.

Rolex_Day_Date_r_4fa3a9f9be454.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Quickset är trams då man mister den brutna tavlan. Annars tycker jag personligen att de gör sig bäst på läder.

DSC01365_zpsd84c1d0e.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Går i tankarna om en DD på läderband eftersom jag inte riktigt är sugen på länk. Vågar man köpa en sådan kring 30 lappar? Får man en med quickset som inte är alldeles för polerad för dessa pengar?

Något sådant här är jag ute efter.

Rolex_Day_Date_r_4fa3a9f9be454.jpg


Sjukt snyggt och särskilt på detta exemplaret som saknar Quick set men har pajtavla och plexi.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
fint men kan bli lite för classy, ett natoband med gulddetaljer är the real shit om man inte vill ha länk
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Gillar främst vintage-band. Detta var dock en halvfestlig kombo på någon sorts kroko.

DDYG-1g.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Denna typ av band är alltid badass. Oavsett tavla så är dessa band aldrig fel. :)

777-z7.jpg

KWAN1uZ.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vanliga tjocka kroko känns mer passande på vanliga dressisar. För mig passar det inte jättebra på DD:n men det är tur inte alla gillar samma. DD:n gör sig bäst på länk då ändbitarna av någon anledning inte går ända in till glasringen eller hur man nu ska säga.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tack för alla svar. Singular har en liten poäng i det där med länk. Köper man utan finns risken att man sedan blir sugen på en med. Bara för att. Men å andra sidan är det flippbart om det blir så.

Nu är frågan var man hittar det perfekta exet. Någon som har något fint tips? En 1803 med bruten tavla och plexi är väl det som ligger runt 30?
 

DrDre

Patek
Så här ser min ut på läder. En double quickset på ett hirsch i struts. Bilderna är inte så vidare fina, men det kanske kan ge en viss uppfattning om hur DD'n ser ut på läder. Mitt tips är dock att om du vill ha en DD på länk, så är det bäst att köpa en sådan direkt.






Å här några bilder på ett kroko:



 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Så här ser min ut på läder. En double quickset på ett hirsch i struts. Bilderna är inte så vidare fina, men det kanske kan ge en viss uppfattning om hur DD'n ser ut på läder. Mitt tips är dock att om du vill ha en DD på länk, så är det bäst att köpa en sådan direkt.






Å här några bilder på ett kroko:



Kanske den vackraste klockan på K-S! Har fått mig att fundera på snikalternativet DJ med romerskt och slät ring :)
 

DrDre

Patek
Tackar, det var vänligt sagt. Själv är jag stor fan av den boetten och med slät ring. Tyvärr är de dock inte så väldigt vanliga (det går nog minst 10 taggiga på varje slät glasring) på beg marknaden. Här kommer en bild på min tre slätstrukna rackare:



Och är på lite andra armband och senare bytt urtavla:


 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tackar, det var vänligt sagt. Själv är jag stor fan av den boetten och med slät ring. Tyvärr är de dock inte så väldigt vanliga (det går nog minst 10 taggiga på varje slät glasring) på beg marknaden. Här kommer en bild på min tre slätstrukna rackare:



Och är på lite andra armband och senare bytt urtavla:




Det är roligt att åsikterna är så olika vad det gäller Rolex. För mig är det bara fluted som gäller, gillar varken slät eller engine och datumbubblan är ett måste.. :)

Det var så de Rolex man såg på 80-talet såg ut och där är jag fast..
 
Topp