• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date tavla -- hur kan man se om den är äkta?

leicaphile

Panerai
Fick hem ett parti urtavlor i veckan. Bland annat en guldfärgad Rolex Day-Date tavla. Normalt skulle jag anta att den är fake, men den följde med ett gäng vintagetavlor som definitivt är genuina (Cimier kronograf, City, Certina Certronic etc). Ska den ha någon markering/stämpel man kan titta efter?
 

leicaphile

Panerai
Sitter tyvärr på jobbet men ska fota den ikväll. Har dock kollat och den ser "rätt" ut jämfört med de jag hittar på nätet, så undrade om det fanns t.ex. nån markering på baksidan på en äkta.
 

calzone

Vacheron
Här har du en äkta! En av dom snyggaste guldtavlorna tycker jag :)

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

leicaphile

Panerai
Ja, tyckte lumeplupparna satt lite fel, men tänkte kolla då det finns så jäkla många variationer och jag är så dålig på Rolex. De andra tavlorna verkar fina iaf, fick ett gäng intressanta vintage. :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Det var ju trist, trodde den skulle vara genuin. Hur ser du det?

Får se hur jag kan avrätta "Rolex" tavlan. :D

PS: Fick 12 tavlor för 100:- så "investerade" inte alltför mycket...

Notchen vid 3, gammalt sätt att märka vid ommålning, lirarna i mumbai o montevideo är nog inte så noga med det så avsaknad betyder inget men om det finns=redial
 
Topp