• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Falcone

Cartier
2-Faktor
@Målarns initiativ med en tråd för udda Day-Date urtavlor är alldeles ypperligt men även de vanliga måste ju få plats nånstans.

Fram med guldet nu! (Platina funkar också...)

Inleder med min 18078 från 1982

VAxwzI8.jpg
 
Senast ändrad:

par

Patek
2-Faktor

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag hittade liknande som listade 440 men har inte sett exakt vad den ref kostar.
Den här är nära men vit guld och saknar meteorit tavlan som är dyrare och satt på den på tradera. Någon har oavsett gjort ett "kap" om man kan kalla det så i den här prisklassen:)
http://www.uret.se/rolex-day-date-silver-diamond-dial-white-gold-president-bracelet-p-4016.html
Precis, plus meteorit minus vitguld. Min skulle väl ligga på ca 310', fattigmansur!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Aurum var det du som hade en matt tavla på din tidigare DD? Vad kallades i så fall den tavlan/färgen om den har någon benämning? Vintage92 som har de nu kanske (?).
Yes, det stämmer mycket väl. Var en matt tavla med klarlack på. Svårt att se på bilder om de har sunburststruktur eller är matta. Vet inte att någon speciell benämning används faktiskt.
 
Topp