• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

daydate vs datejust

D

Deleted member 1265

Guest
Hjälp en oinsatt Rolex människa, (mig själv) att förstå, varför har jag snöat in på daydate att den är så mkt
sjyystare än datejust. Om jag lyckas övertala mig att köpa en dj kommer jag ju så satans mkt billigare undan..
Gärna då i denna 36mm size, faen vad nice!
I6Hj58X.jpg
 

JayJay

Rolex
Anledningen till att du åtrår day daten mer är troligtvis för att det är en längre väg till den. Prislappen m a o. Eftersom du nu nått detta stadie så kommer din själ inte få ro förens du äger en. Själen kommer dessutom troligen bli extra orolig om du köper en DJ eftersom du då kommer uppleva den som en halvmesyr. Bara att bita i det sura äpplet helt enkelt.
 

Sond

Patek
Jag är lite i samma läge. Just nu stillar jag hungern genom att sikta in mig på en DJ. Varför inte DD direkt? Dels pga priset, en DJ är klart billigare och dels är DD nästan "för mycket".

För många människor är DD urlyxklockan. De "vet" att den är snuskigt dyr och ofta bärs av folk medför mycket pengar.

Men så sent som i går kväll satt jag och tjuvkikade på annonser på DD...
 

joey

Cartier
Köp det du vill ha. Att köpa nåt man inte vill ha, speciellt när det är i prisklassen för vad en DJ ändå är i, är det waste of money.

Är det för saftigt att slå till: spara.

Sen händer det plötsligt....

h4EVatE.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Tack för alla svar.
För min del tycker jag DD gör sig absolut snyggast i vitguld.
Prislappen är snarlik den som att köpa en PP Nautilus, en klocka som tyvärr inte imponerade på mig i verkligheten. Dock denna mkt trevliga DD, från att inte tyckt om Rolex så värst mkt, tändes ett habegär, TREVLIGT! :woot:
 
D

Deleted member 1265

Guest
Älskar att de är vattentäta, sjyyst!
Av ngn orsak vill man ändå kunna bada med klockan!
Frågade hos PP i London (har för mig att det var WEMPE om det var ok att bada med Nautilusen, fick till svar att.. man bör nog inte det, men visst stänk ska den tåla...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Om ekonomin är en faktor, vilket den verkar vara, så gäller det väl att resonera lite praktiskt i alla fall. Först beror det ju på vad du är ute efter för typ av klocka. Ska den komplettera resten av lådan? D.v.s. Stål eller guld? För precis som de flesta nämnt, så är DD en gulguldare, och DJ en stålis IMHO. Om det kvittar mellan guld och stål, skulle jag lätt välja en stål DJ. Tycker de är likvärdiga rent utseendemässigt, om man bortser från färgen. Köper du en DJ kan du ju köpa något annat också, och skulle du ändå komma fram till att du vill testa en DD i framtiden, så kan du ju spara under tiden, och sedan flippa DJ:n.
 

Norra

Panerai
DJ i helguld, så slipper du den i min mening fula day-displayen. För låt oss vara ärliga, du vill ha en klump av guld runt handleden, ;)
 
Topp