• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Daytona look-alike?

johning

Basic
Behöver lite hjälp efter ett par års pausat klockintresse.

Damen fyller snart jämt och jag måste börja fundera kring en lämplig present. Jag har till min lättnad lyckas prata henne bort från Hublots dammodeller samt Chopard.

Hon har sedan vi träffades vart väldigt förtjust i Daytonan; men den spelar tyvärr i en för hög liga då det kommer till prislappen.
Hon använder ofta och gärna mina sport-Rollar i form av Exp 2 och Sub. Medan Speedy och 42mm PO känns för ”bulkiga” enl henne.

Vad finns det för kronografer som till form och design kan vara något för den som gillar Daytonan, men inte har tillräckligt tjock plånbok för en sådan?

Budget; upp till 40 000

Tudors kan du kika efter en beg här på forumet för att landa runt 40k. Vet inte hur tjockleken är på dessa men är väl hyfsat lika.
IMG_3732.png

IMG_3733.png

IMG_3734.png

IMG_3735.png

Om man gillar lite mer vintage Daytona looken

Blir väl inte mer likt än en Tudor Prince Chrono men dom kanske stuckit iväg i pris senaste

IMG_6507.jpeg

Eller Speedmaster date på 39mm

IMG_6509.jpeg

Tillbaka
Topp