• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dd i trysil!

andheg

Rolex
2-Faktor
På after skin i trysil i torsdags träffade jag en kille som hade en dd, gg, president, inköpt på Hedens guld för tre veckor sedan! Igår kom han utan klocka, han hade tappat den i backen! Jävligt trist, hoppas det löser sig för honom. Om någon vill ha den då är det bara att börja leta!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Fy fan vilken ångest...

Men så kan man ju också fundera på om det verkligen var helt rätt klocka för aktiviteten? :)
 

paradis

Audemars
En bekant tapade sin DD President i havet, när han hoppade i,skulle dyka.Han köpte en ny,senare. Så det händer ovanliga grejer med klockor. På Rolex Forum, fanns en kille som tapade sin GMT 1675, inte så djupt,men kunde ändå inte hitta den. Längre bort stod några killar som precis , hade avslutat med dykning. Han frågade om dom kunde hjälpa honom med att dyka efter klockan / mot 50 pound i timme. Efter ca.2 tim. hittade dom hans GMT. Så att det finns lyckliga slut också..........:greedy:
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ajdå. Gäller att se över såväl bandstift, som skruvar i länken regelbundet. Det gör jag. Var kanske det sistnämnda som var orsaken, om han nyss köpt klockan och kortat länken, att han inte (fått hjälp med att) säkrat skruvarna med LocTite.

Även stiften i låset bör man se över.

A
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
En bekant tapade sin DD President i havet, när han hoppade i,skulle dyka.Han köpte en ny,senare. Så det händer ovanliga grejer med klockor. På Rolex Forum, fanns en kille som tapade sin GMT 1675, inte så djupt,men kunde ändå inte hitta den. Längre bort stod några killar som precis , hade avslutat med dykning. Han frågade om dom kunde hjälpa honom med att dyka efter klockan / mot 50 pound i timme. Efter ca.2 tim. hittade dom hans GMT. Så att det finns lyckliga slut också..........:greedy:

Älskar din formatering.
 

Mangusta

Cartier
Vad trist för honom. :(

Vilket osökt för mig in på frågan varför inte Rolex har dubbellås (vad kallas det?) som Breitling har på sina klockor? Jag föredrar att låsa två gånger jämfört med en gång bara.
 

Sond

Patek
Ridå. God natt. Tragik. Satan i gatan helt enkelt. Vilken tråkig händelse. Frågan som hänger sig kvar är hur man har koll på sina bandstift..? När bör de bytas? Hur märker man det..? Utan att krypa i en backe..?
 
Topp