• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

De grå tavlornas tråd

PNM

Silver
En grå tavla - särskilt om den är matt - kan ge en klocka ett sådant där härligt industriellt intryck som för tankarna till betong, högspännings-surr, rött nattljus, gul-svarta chevronmarkeringar, metalltrappor och droppande kondens.

Här kan kondensdroppas både egna klockor och klockor skamlöst stulna från Skynet.

Har ingen grå tavla i min ägo jag kan skryta med (än) så inleder med:

1656244591168.png

1656244622021.png

1656244845833.png

Senast ändrad:
Har länge tänkt att jag vill ha en grå klocka. Men har inte riktigt hittat rätt för mig. Men stöttar denna tråd i hopp om tips 👀

Här är i alla fall Sjöö Sandström Worldtimer 36 i grå sunburst för topic. Bild snodd från Internätet.
1656265311002.png

Detta är ju en skönhet också. I alla fall på bild, har aldrig sett en live.

Bilagor

• 37A490B9-3838-4C57-A1B3-5D9A3ABBFAC0.jpeg
    37A490B9-3838-4C57-A1B3-5D9A3ABBFAC0.jpeg
    186.2 KB · Visningar: 5
Den är riktigt grym. Strukturen på tavlan är väldigt lik borstningen på länken, vilket ger en cool effekt. Lite svårt att fånga på bild utan en vettig kamera men syns lite bättre på den här bilden.

IMG_20201002_183349.jpg

Tjusigt, samma effekt som vissa PRX-modeller - gillar skarpt! Det där är nog kanske den coolaste modell med integrerad länk jag sett och passar på det industriella temat formmässigt. Att den sedan har den gamla IWC-loggan är grädde på moset.

Dock kanske just den där skulle hetat ”ingenieur” snarare än ”yacht club” :)

Tillbaka
Topp