• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De olika tillverkarnas bästa modell

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ibland roar jag mig med tanken att det vore kul att samla på respektive märkes bästa modell. Ungefär lika snabbt som jag tänkt tanken kommer givetvis det uppenbara problemet... hur definierar man "den bästa"? är det den mest sålda, den med bäst urverk eller kanske den som fört urmakeriet framåt?
Svaren är nog lika skiftande som antalet tillfrågade, men jag tycker frågeställningen är intressant...

För tillfället äger jag bara en klockan och faktum är att jag tycker nog att det är just Omegas bästa modell. Nu råkar mitt exemplar en specialare, men jag talar givetvis om Speedmaster Pro.
FullSizeRender.jpg

Det som i mitt tycke kröner speedmastern till Omegas kronjuvel är dess historia, tidlösheten och inte minst att den är en av de vackraste klockorna som gjorts.

Vilka är era "bästa" klockor?
 
Topp