• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De roligaste och/eller mest prisvärda kvartsklockorna?

Greven

Audemars
Aqualand.

image.jpeg
 

Ingeröd

Omega
Är oväntat imponerad av den här kvartskronon (Seiko SNDA57) som nyligen införskaffades som sommardinka. Inga konstigheter, och riktigt smart tim- och minuttotal på egen tavla kl sex. Den har dessutom hållit sig bättre än 1 s på de tre v som gått sedan jag skaffade den. Nylonbandet som kommer med suger rejält, men med ett Nato från @Singular blev det riktigt trevligt.

Är den en SKX? Vet inte, har inte ägt någon ;)

image.jpeg
 

Norra

Panerai
Är oväntat imponerad av den här kvartskronon (Seiko SNDA57) som nyligen införskaffades som sommardinka. Inga konstigheter, och riktigt smart tim- och minuttotal på egen tavla kl sex. Den har dessutom hållit sig bättre än 1 s på de tre v som gått sedan jag skaffade den. Nylonbandet som kommer med suger rejält, men med ett Nato från @Singular blev det riktigt trevligt.

Är den en SKX? Vet inte, har inte ägt någon ;)

image.jpeg
Önskar bara den hade någon typ av hybridverk eller liknande.. riktigt snygg!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor

Är oväntat imponerad av den här kvartskronon (Seiko SNDA57) som nyligen införskaffades som sommardinka. Inga konstigheter, och riktigt smart tim- och minuttotal på egen tavla kl sex. Den har dessutom hållit sig bättre än 1 s på de tre v som gått sedan jag skaffade den. Nylonbandet som kommer med suger rejält, men med ett Nato från @Singular blev det riktigt trevligt.

Är den en SKX? Vet inte, har inte ägt någon ;)

image.jpeg
Jag säger +1 på båda.
Har både ett par Aqualand och kvartskronon. Just Seikon var kul att hitta och väldigt trevlig bekantskap för lite mer än en tusenlapp (inte hundra på priser, kommer inte ihåg exakt).
Aqualand är bara så bad ass, lite som en Geländerwagen Suv. Fyrkantig, ful men såååå bad ass amm man måste ha en. Bäst på nato också :)
20160423_152627.jpg
20160305_152418.jpg
20151014_180629.jpg
 

Norra

Panerai
GS är väl inte billigt, direkt?

Själv har jag fått ett intresse för denna;

Certina DS-8 Chrono Moonphase Precidrive_07.JPG


Ser lagom komplicerad ut, men lite stor tycker jag på 42mm, och boetten är väl kanske lite väl elegant.. framförallt månfasindikatorn jag tycker om..!

Edit: jag gillar även att kronografens sekundvisare nollställer som en mekanisk, samt att timmarna räknas i ett eget litet "fönster" i minutregistret för kronografen. Ett exempel på ett roligare kvartsverk, i mitt tycke.
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
I min värld så är generellt kvartsklockor jähävligt tråkigt/tråkiga då jag är stor FAN av automatiska ur, fast om jag nu skall välja ut någon, så får det bli ROLEX Oyster Quartz, då den har väldigt trevlig och unik design för att vara en Rolex. Jag vet att detta kommer att uppfattas som fantasilöst och tråkigt, men någon måste ta upp denna klocka, för den platsar verkligen i denna tråd tycker jag personligen.

Prisvärd! Nja...här snackar vi inte några tusenlappar tyvärr, men för att vara Rolex så är den fortfarande prisvärd!

Det som är kul, är att den finns i så många utföranden.
RolexOysterQuartzBlacks.JPG
OQ1aw.jpg
OQ14_05A2L.jpg
DSC05703.jpg



Finns tom i 18k med is och som Day-Date.
img60211917.jpg
IMG_2088.JPG
banden.jpg
 
Senast ändrad:

Rum Runner

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Jag klickade hem den här för några dagar sedan. Bulova 96A102. Den har inte anlänt ännu så bilden är snodd. Det är en utgången modell som kostade under $100 när den lanserades. Jag fick hosta upp drygt 1600:- inkl. frakt. Jag är heller inget Quartzfan men den här fångade mig rejält!
 

Norra

Panerai
image.jpeg

Jag klickade hem den här för några dagar sedan. Bulova 96A102. Den har inte anlänt ännu så bilden är snodd. Det är en utgången modell som kostade under $100 när den lanserades. Jag fick hosta upp drygt 1600:- inkl. frakt. Jag är heller inget Quartzfan men den här fångade mig rejält!
Finns en del kul från Bulova, speciellt lite äldre modeler.
 

Ingeröd

Omega
Just Seikon var kul att hitta och väldigt trevlig bekantskap för lite mer än en tusenlapp (inte hundra på priser, kommer inte ihåg exakt).

Hittade den för c:a $110 från USA, men paketet försvann på Irland någonstans :mad:. Orkade inte vänta på att det där skulle bli utrett utan beställde via amazon.de istället för knappt 1 500 kr. Fortfarande klart värt pengarna.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Det jag ej gillar med den första är att det står QUARTZ med jättestora bokstäver, vilket känns lite billigt.. men sen är det väl en rätt billig klocka, eller hur?

Absolut, fick jag välja så skulle jag ta bort den texten :) Går väl runt 1k så billig/prisvärd tycker jag absolut, om man kan leva med att det står Quartz på tavlan ;)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hittade den för c:a $110 från USA, men paketet försvann på Irland någonstans :mad:. Orkade inte vänta på att det där skulle bli utrett utan beställde via amazon.de istället för knappt 1 500 kr. Fortfarande klart värt pengarna.
Riktigt surt att första försvann. Men jag håller med om att den fortfarande är värd 1500 sek. Undrar om jag onte landade närmare det också med frakt mm när jag tänker efter.
 
image.jpeg

Jag klickade hem den här för några dagar sedan. Bulova 96A102. Den har inte anlänt ännu så bilden är snodd. Det är en utgången modell som kostade under $100 när den lanserades. Jag fick hosta upp drygt 1600:- inkl. frakt. Jag är heller inget Quartzfan men den här fångade mig rejält!
Bra köp! Upp med bilder när den anländer :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Det jag ej gillar med den första är att det står QUARTZ med jättestora bokstäver, vilket känns lite billigt.. men sen är det väl en rätt billig klocka, eller hur?
Du efterlyste väl just en BILLIG QUARTZ och sen stör du dig på det... Du kanske vill ha tips på Quartzklockor som ser dyra/lyxiga ut och där det ej syns att det är quartz :)
Cabbot Watch Company tycker många om eftersom de länge var leverantörer till Ministry Of Defense UK.
 
Topp