• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De roligaste och/eller mest prisvärda kvartsklockorna?

galácticon

Patek
2-Faktor
I min värld så är generellt kvartsklockor jähävligt tråkigt/tråkiga då jag är stor FAN av automatiska ur, fast om jag nu skall välja ut någon, så får det bli ROLEX Oyster Quartz, då den har väldigt trevlig och unik design för att vara en Rolex. Jag vet att detta kommer att uppfattas som fantasilöst och tråkigt, men någon måste ta upp denna klocka, för den platsar verkligen i denna tråd tycker jag personligen.

Prisvärd! Nja...här snackar vi inte några tusenlappar tyvärr, men för att vara Rolex så är den fortfarande prisvärd!

Det som är kul, är att den finns i så många utföranden.
RolexOysterQuartzBlacks.JPG
OQ1aw.jpg
OQ14_05A2L.jpg
DSC05703.jpg



Finns tom i 18k med is och som Day-Date.
img60211917.jpg
IMG_2088.JPG
banden.jpg
Kan bara hålla med. Inte alls omöjligt att en OQ blir mitt nästa inköp.

Sen måste jag ju slå ett slag för min egen fula ankunge också, en vattendelare som jag fullkomligt älskar.
PSX_20160504_080726.jpg
 

Norra

Panerai
Du efterlyste väl just en BILLIG QUARTZ och sen stör du dig på det... Du kanske vill ha tips på Quartzklockor som ser dyra/lyxiga ut och där det ej syns att det är quartz :)
Cabbot Watch Company tycker många om eftersom de länge var leverantörer till Ministry Of Defense UK.
Näe, stör mig bara på QUARTZ-texten.. annars får det till exempel rassla, och så. Okej också om glaset inte är safir, till exempel. Just QUARTZ med stora bokstäver påminner mig om IKEAs väggur.. haha :)
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Näe, stör mig bara på QUARTZ-texten.. annars får det till exempel rassla, och så. Okej också om glaset inte är safir, till exempel. Just QUARTZ med stora bokstäver påminner mig om IKEAs väggur.. haha :)
Du ska va stolt över att det står Quartz på tavlan! Det skiljer agnarna från vetet... Eller hur @Jens ! Jag funderar på en Quartztatuering till sommaren.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag är inte mycket för kvartsur, men den här är jag tvungen att uppskatta då den är en gåva från 1977.

För kvartsverk skiljer precisionen typ 1 min/år mellan ett budget ( t ex Seiko) och ett high end ( t ex Seiko) verk. I min värld bryr sig inte ens djävulen själv, vars verk påfundet med tid lär vara... ;)
 

Norra

Panerai
Jag är inte mycket för kvartsur, men den här är jag tvungen att uppskatta då den är en gåva från 1977.

För kvartsverk skiljer precisionen typ 1 min/år mellan ett budget ( t ex Seiko) och ett high end ( t ex Seiko) verk. I min värld bryr sig inte ens djävulen själv, vars verk påfundet med tid lär vara... ;)
Stackars dig ;)
 

almeyero

Panerai
GS är väl inte billigt, direkt?

Själv har jag fått ett intresse för denna;

Certina DS-8 Chrono Moonphase Precidrive_07.JPG


Ser lagom komplicerad ut, men lite stor tycker jag på 42mm, och boetten är väl kanske lite väl elegant.. framförallt månfasindikatorn jag tycker om..!

Edit: jag gillar även att kronografens sekundvisare nollställer som en mekanisk, samt att timmarna räknas i ett eget litet "fönster" i minutregistret för kronografen. Ett exempel på ett roligare kvartsverk, i mitt tycke.
Den där gillade jag! Annars är mitt svar G-Shock, underbara klockor.
 

Norra

Panerai
Dessa verkar vara rätt så kul, ändå. Prototipo Autodormo. Vet dock inte hur prisvärda de är för 625$+ev. moms..
Autodromo-Prototipo-1.jpg
 

Clocksauce

Cartier
Dessa verkar vara rätt så kul, ändå. Prototipo Autodormo. Vet dock inte hur prisvärda de är för 625$+ev. moms..
Autodromo-Prototipo-1.jpg
Overpriced as f om du frågar mig.
Straton-Curve-8538-700x467.jpg

Sitter samma urverk (Mekanisk chronograph, quartz för vanlig tidhållning) i dessa till typ halva priset. Den dyrare har ju ett seiko a lá columnhjul/vertical clutch för mindre än 10K. Det är för övrigt nästan upprörande att ingen köpt The Citizen för 9K på systerforumet, arguably världens bästa kvartsare. Själv så är man fattig men annars så...
 
Topp