• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De roligaste och/eller mest prisvärda kvartsklockorna?

Norra

Panerai
image.jpeg

9983, Superior. Kostade 3 ggr så mycket som en submariner när den släpptes. Dubbla kvartskristaller, thermokompenserad och specad till +-5 sekunder/år. De brukar kosta typ 5000kr vilket är rena skämtet, köpte min för ungefär halva det. Vansinnigt. Väldigt nära nyskick. Kolla tavlan, alla index är applicerade. Och strukturen på tavlan. :hungry:

Det blir inte mer prisvärt än så.
Wow, vart hittar man en fin sån?
 

Geparden

Audemars
image.jpeg

9983, Superior. Kostade 3 ggr så mycket som en submariner när den släpptes. Dubbla kvartskristaller, thermokompenserad och specad till +-5 sekunder/år. De brukar kosta typ 5000kr vilket är rena skämtet, köpte min för ungefär halva det. Vansinnigt. Väldigt nära nyskick. Kolla tavlan, alla index är applicerade. Och strukturen på tavlan. :hungry:

Det blir inte mer prisvärt än så.
Vansinnigt är rätt uttryck här.
Tur att det både är quartz och Seiko så att även många "klockintresserade" faller bort.
Mycket genomarbetade klockor de där.
 
Lite OT för tråden kanske men är det nån som upplever att bezeln på dykarklockor rör på sig? Dvs om man greppar kl 12 och kl 6 och drar den fram och tillbaka så rör den på sig. Kan det påverka vattentätheten?
 

MrPlow

Rolex

SSL

Audemars
Kvarts är det nya heta helt klart. Just nu kollar jag runt lite överallt och ser vad jag fastnar på. Och kommer alltid tillbaka till kvarts.

CWC G10 har jag varit nära att klicka hem i 1-2 år nu. Tror det är dags att testa snart.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Kvarts är det nya heta helt klart. Just nu kollar jag runt lite överallt och ser vad jag fastnar på. Och kommer alltid tillbaka till kvarts.

CWC G10 har jag varit nära att klicka hem i 1-2 år nu. Tror det är dags att testa snart.
Har du suttit med fingret på knappen i 2 år börjar det nog bli dags att ta ett beslut. :). Trevlig och dessutom lättsåld modell om du ångrar dig.
Här kommer mina förslag på mest prisvärda quartz klockor i lite olika prisklasser och ålderskategorier.
Valfri 7c46 Seiko
4d9122f11dc7b18384af8cb4.jpg

Valfri 7c43 Seiko
061120121440.jpg

The Citizen
DSC_0057-2.jpg

Valfri Grand Seiko SBGX
455936A5-0BC1-45D9-8BF3-F0CA533F53B6-6327-000002B722A4D176_zps2d21c641.jpg
 

Norra

Panerai
Har du suttit med fingret på knappen i 2 år börjar det nog bli dags att ta ett beslut. :). Trevlig och dessutom lättsåld modell om du ångrar dig.
Här kommer mina förslag på mest prisvärda quartz klockor i lite olika prisklasser och ålderskategorier.
Valfri 7c46 Seiko
4d9122f11dc7b18384af8cb4.jpg

Valfri 7c43 Seiko
061120121440.jpg

The Citizen
DSC_0057-2.jpg

Valfri Grand Seiko SBGX
455936A5-0BC1-45D9-8BF3-F0CA533F53B6-6327-000002B722A4D176_zps2d21c641.jpg
Vet du vad en Chronomaster går på? Schyssta alternativ!
 
Ja på att de kan röra sig, de är trots allt en separat del av boetten, och nej till att de påverkar vattentätheten, du kan poppa av ringen och fortsätta djuphavsdykning med den ;)

Tack för svar, blev lite irriterad tänkte "va fan är felet nu då?" Haha. Men då är det ju i sin ordning att det rör på sig.
 

SSL

Audemars
Du får lägga upp några bilder och göra en liten review här ;)

Gillar den mer och mer. Perfekt storlek då jag föredrar små klockor. 36-37 mm är perfekt. Denna är 36 om jag inte har fel. Skön militärkänsla (trots att den är sprillans). Du störde dig på QUARTZ där nere, kan hålla med lite. Men jag tycker 23 jewels känns billigare. Quartz är quartz, okej batteriklocka, då vet man. Men 23 jewels, ingen vet ens vad som menas med det:rolleyes::) Just nu är jag OWG med denna. Och jag trivs med det.

image.jpeg
 
Topp