• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

De senaste hemklickade uren, tips önskas på armband etc..

Fadäsen

Cartier
Som rookie samlare går jag på känsla när jag tittar efter ur kanske mer än hur poppis/värdefullt det är. Visst det kan bli gungor och karuseller då men tanken är att det också är ett lärande i att hittat rätt och göra klippen och jobba mig upp emot de klockor jag suktar efter.

Under veckan som gått har det klickats hem en del ur så som nedan.
NOS Omega Gnevé ett riktigt fin ex som kommer bi en keeper/dresser. Där önskar jag tips från er här om hur jag ska göra med tex service och första tidens drift. Även önskar jag tips på armband till den som kanske lyfter den upp en våning mer modernt och lite grövre kanske, jag har stora nävar och handled 20,5cm ca. Tycker ni det lönar sig kontakta omegas arkiv och be de ta fram alla detaljer så man bygger upp historian kring den?
Spec på uret:
Orört skick! Pristag och filmen på bakboetten kvar!

Nytt, mörkgrönt läderband (ej original) då originalbandet torkat sönder helt.
Givetvis originalspänne överfört!
Såklart allt i övrigt original; emblem präglat i glaset, originalkrona osv. Inga repor vad jag kan se...

Bredd exl. krona: 34,5mm
Verk/Kaliber: 601 (Mekaniskt)
Serienummer: 22013668, vilket daterar klockan till 1965
Boettnr: 135041


Som kontrast till den kan vi ta den REACTOR TRIDENT 58401 TITANIUM Gen1 NOS skick:
Den är tänkt som hardcoore beater everlasting klocka (älskar titanium som material) blir jag inte nöjd får sonen eller en auktion ta över den.

Sedan ramlar det hem en Casio MD703 Claymoore som jag bara älskar det grova tooliga stuket på, vad det blir till den kanske är ett fett lädernato.

Till frun togs det hem en Swatch IRONY Whitedream som fick sig ett nytt bracelet från bukten, hon gillar ceramiskt och vill inte trasha sin Chanel J12, Swatchen kan hänga med ut i trädgårdslandet i sommar no problem.

Det vart också en NOS GREWA (GREWACO) Swiss damur att ha till kvälls tips mottages på armband till den (hon vill inte ha tantigt guld etc)
Ett fint ur med inhouse verk den kan nog behöva en oljespray den med.

Ligger och väntar på ett par kronografer som budas just nu på bukten men de får presenteras när affären är hemma.

Alla är inte hemma än så det kommer i paketöppnartråden framöver.

Därefter skall det lugna sig, klämmas och användas för att se who should stay and who should go.
 
Topp