Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad har Sinn för lämplig kronograf då?En kronograf av något slag, och stäng sedan butiken med en IWC Flieger eller Stowa för den delen.
En kronograf av något slag, och stäng sedan butiken med en IWC Flieger eller Stowa för den delen.
Jag är registrerad för Snoopy, men det tar minst ett år att slutföra. Jag håller inte G-Shock i lådan, så jag måste köpa en annan klocka ...Håller med om att det saknas en kronograf.
Varför inte en Speedy eller en Zenith El Primero för att bryta av mot Rolex.
Grand Seiko, har själv en SBGA407 "Skyflake" och det är ett hantverksmässigt mästerverk - och Spring Drive-urverken ger en sekundvisarrörelse som är hypnotiserande.Vänner! Lådan har bara 6 mellanslag. Vad saknar jag här? Jag ska tillägga att jag också har en G-chock för sport ...9![]()
Vacker, men han måste vara ganska stor. Och jag gillar mindre format.Du saknar ju självklart en
Breguet Transatlantique Type XXI Flyback
Finns även i vackert roséguld.![]()
/c
IWC snarare inte för mig och Breitling-dykare - jag har redan Sub.IWC Pilot Chrono och Breitling på gummi!
![]()
![]()
Även om jag själv är ett fan av de äldre med den klumpigare bezeln.
![]()
Riktigt trevlig samling! Hade jag haft det angenäma problemet så hade jag siktat på något som passar bra på många olika band, inte minst mocka eller lite grövre läder (tropic kanske?). Nya speedyn har redan föreslagits eller varför inte JLC deep sea Chrono?Vänner! Lådan har bara 6 mellanslag. Vad saknar jag här? Jag ska tillägga att jag också har en G-chock för sport ...9![]()
Mest använda - definitivt Batman. Jag har också en mjuk plats för JLC-märket.Riktigt trevlig samling! Hade jag haft det angenäma problemet så hade jag siktat på något som passar bra på många olika band, inte minst mocka eller lite grövre läder (tropic kanske?). Nya speedyn har redan föreslagits eller varför inte JLC deep sea Chrono?
![]()
Vilken används mest av de du har idag?
Liksom Blancpain är det bara en Mil-Spec FF, men det är ett tufft exemplar att jaga...eller en bubblare som jag personligen inte lockas av på bild men som verkligen flyger live (trots datumplacering).
![]()
Vad har Sinn för lämplig kronograf då?
Frår för egen del också!![]()
Den var snyggOdd and cool, Bulgari Octo Finissimo. https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-octo-finissimo-automatique-review
![]()
Jag mätte - vackert, men det är inte det jag letar efter, bara inte min typ. Några Santos från Cartier.Odd and cool, Bulgari Octo Finissimo. https://www.hodinkee.com/articles/bulgari-octo-finissimo-automatique-review
![]()
Fin samling! Jag föreslår en H. Moser and CieVänner! Lådan har bara 6 mellanslag. Vad saknar jag här? Jag ska tillägga att jag också har en G-chock för sport ...9![]()
Jag talade med en företrädare för Moser i Polen. På hösten kommer det att ha en grön bit att prova - vi får se vad som kommer ut ur det. Odysseus - Jag gillar det i genomsnitt.Fin samling! Jag föreslår en H. Moser and Cie![]()
Samt en A Lange und Söhne Odysseus![]()
Ser fram emot bilder från provningen på Moser! Är själv riktigt intresserad av något från dem.Jag talade med en företrädare för Moser i Polen. På hösten kommer det att ha en grön bit att prova - vi får se vad som kommer ut ur det. Odysseus - Jag gillar det i genomsnitt.
Jag väntar på en ...En Panerai Submersible och en Speedy av något slag, gärna vit tavla![]()
Fin samling! Snoopy står högt upp på min vill-ha lista men det känns inte som att jag har en chans att få köpa enJag väntar på en ...![]()
Jag kommer nog att vänta länge på Snoopy. Men jag är van vid det nu.Fin samling! Snoopy står högt upp på min vill-ha lista men det känns inte som att jag har en chans att få köpa en![]()