• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deal via blocket och ID av badge?

Moreno

Cartier
Tjena folks,
Har en kille på blocket som vill köpa en klocka av mig, vågar inte skicka klockan upp utan pengar på kontot och han vågar inte skicka pengar ner utan klocka...
Iaf, han visar ID och har swish kopplat till ett nr med samma man på sitt id. Sen visar han också en badge, som jag tänkte fråga er om ni kan ge mig nån info om. Tycker mig läsa "Sverige Regnionale .. " ingen aning
Tack för all hjälp
Capture.JPG
 

Moreno

Cartier
Sen säger han också att han har över 90st lyxklockor.. och postar lite bilder. Postar en bild som jag tycker mig ha sett här (bild) men hittar inte när jag letar på forumet.
afa2ddeb-b9ce-4fe7-b90b-e2f0326fe19f.jpg
 

Schildfat

Cartier
Vad är det för badge? Folk fifflar för mycket. Skicka inget utan att ha fått Swish och dubbelkolla kontot att pengarna inkommit
 

Reverso

Panerai
Regel nummer 1 när det kommer till försäljning.

Alltid pengar på kontot/i handen innan varan byter ägare.


Om du ändå kan tänka dig att skicka den, så begär telefonnumret till hans jobb (112? :p) och ring dit och kolla så att det han säger stämmer.
 

Jax

Cartier
Vad skulle det där vara för bricka? Det är i alla fall inte någon svensk polisbricka, om det är det han vill påskina. Om jag vore i dina kläder så skulle jag vara riktigt på min vakt. Börjar man flasha med någon oidentifierbar bricka verkar det lurt. Inga pengar på kontot - ingen leverans av klocka.
 

Reverso

Panerai
hehe exakt vad jag syftade på när jag frågade om bild, så postade han lite bilder på breitling och oris


Blockera och gå vidare...


Jag hade nån dåre till ICA-handlare från Söderbärke som försökte köra någon sjuk form av omvänd psykologi genom att "hetsa mig" att jag var en rädd fegis som inte vågade skicka klockan till honom utan att ha pengarna på kontot.

J*vligt troligt att man skickar en klocka för 70.000 till någon okänd dåre från Blocket. :D

Skulle aldrig någonsin köpa något därifrån genom förskottsbetalning heller för den delen.

För övrigt så kan du spana in Blocketpaketet och bilda dig en uppfattning om vad det innebär. Det har jag köpt och sålt med några ggr och det har funkat.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena folks,
Har en kille på blocket som vill köpa en klocka av mig, vågar inte skicka klockan upp utan pengar på kontot och han vågar inte skicka pengar ner utan klocka...
Iaf, han visar ID och har swish kopplat till ett nr med samma man på sitt id. Sen visar han också en badge, som jag tänkte fråga er om ni kan ge mig nån info om. Tycker mig läsa "Sverige Regnionale .. " ingen aning
Tack för all hjälp
Capture.JPG
Ser mer ut som en brittisk polisbricka men stämmer ändå inte riktigt där heller, är rätt säker på att dom är silverfärgade.
 

Moreno

Cartier
Blockera och gå vidare...


Jag hade nån dåre till ICA-handlare från Söderbärke som försökte köra någon sjuk form av omvänd psykologi genom att "hetsa mig" att jag var en rädd fegis som inte vågade skicka klockan till honom utan att ha pengarna på kontot.

J*vligt troligt att man skickar en klocka för 70.000 till någon okänd dåre från Blocket. :D

Skulle aldrig någonsin köpa något därifrån genom förskottsbetalning heller för den delen.

För övrigt så kan du spana in Blocketpaketet och bilda dig en uppfattning om vad det innebär. Det har jag köpt och sålt med några ggr och det har funkat.
Han föreslog också blocketpaket, men för mig är det minst lika farligt.. han kan vel bara hävda att det inte kommit någon klocka i paketet? Man har dessutom 24h på sig att godkänna varan.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Tjena folks,
Har en kille på blocket som vill köpa en klocka av mig, vågar inte skicka klockan upp utan pengar på kontot och han vågar inte skicka pengar ner utan klocka...
Iaf, han visar ID och har swish kopplat till ett nr med samma man på sitt id. Sen visar han också en badge, som jag tänkte fråga er om ni kan ge mig nån info om. Tycker mig läsa "Sverige Regnionale .. " ingen aning
Tack för all hjälp
Capture.JPG
Verkar vara en Katalansk polisbricka från deras dykar division.
15A65522-41FD-470F-B070-8F5E5B700083.jpeg
 

Reverso

Panerai
Han föreslog också blocketpaket, men för mig är det minst lika farligt.. han kan vel bara hävda att det inte kommit någon klocka i paketet? Man har dessutom 24h på sig att godkänna varan.



Det kan hända, det kan även hända att han förstör den, eller att han byter ut den mot en falsk osv så det finns definitivt risker med blocketpaketet.

Jag har alltid öppnat paketet inne hos ombudet framför deras ögon så dom kunnat vittna om det kommit ett tomt paket osv. Det rekommenderar jag att alla gör. Så gör jag varje gång oavsett om det är från blocket, c24 eller whatever.

Sen så är Blocketpaketet för "billigare" klockor upp till 20.000
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Jag får kalla kårar. Varför ens göra sig allt detta besvär för att bevisa något? Mitt råd är att släppa det. Måste väl finnas andra som vill ha klockan. Lycka till!
 

Chad

Rolex
Gillar att det tydligen var jättesvårt att hålla fokus när han fotar brickan - men klockbilderna är topp.
Kanske nervöst iofs att fota brickan och skicka till nån random..
 

Roxen

Cartier
Haha, jag skrattar högt här hemma i bingen. Vad är det för pajsare som skickar en kornig bild på nån jävla hitte på-bricka från Spanien? Totalt intetsägande. Men fruktansvärt kul.

Låt den spanska polischefen köpa sin 91a ”lyxklocka” någon annanstans tycker jag. Det hela verkar helsnurrigt och enormt omständigt.
 
Topp