• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

December eller Januariklocka?

När köpa ny Rolex?

• Nu, för fan!

Röster: 17 29.3%
  • Vänta så du får Januari 2018 i certifikatet.

Röster: 41 70.7%

• Totala väljare
    58
  • Enkät stängd .
P

Philippe Stern

Guest
Ska köpa en ny Rolex. Ska man köpa den idag och få December 2017 på certifikatet eller ska man vänta två veckor och få Januari 2018 på dito? Sett till historien så kommer jag sannolikt att sälja klockan om ett par år (som vanligt).

Frågan lyder väl "vad ska du ha på armen under jul?" Om du inte har planerat något så är väl en sprillans rolle perfekt till julen?

Min Casio. Sen mest spela tennis och skjuta djur. Behöver nog inte en Rolex för det, eller?
För att skjuta hårt på banan och skogen är väl allt man behöver en klocka som sitter bra på armen. Men påverkas andrahandsvärdet eller köpintresset med ett cert från 2018 istället än 2017? för om jag själv skummar genom rubriker på k&s så ser det bättre ut med nyköpt 2018 än 2017 men sen när man kollar månaden spelar det ju inte direkt någon roll.

Klart du ska vänta tills 2018 så att andrahandsvärdet när du flippar den motsvarar listpris eller mer. Det går ju inte att köpa en Rolex om man vet att man kommer förlora en massa deg när man flippar den. Självklart är det mycket bättre att det står 2018 än 2017 i certet. Det är sen gammalt. Själv tänker jag vänta tills de släpper den nya gula tagen med 75 års garanti. Då kommer klockorna aldrig förlora i värde.

Stog inför samma val men pallade inte vänta. Skiljer i värsta fall någon tusenlapp när du flippar beroende på modell så orkade inte bry mig.

Men köp för guds skull. Annars kommer du börja vela och så blir det inget. (Mitt modus i vanliga fall)

Min Casio. Sen mest spela tennis och skjuta djur. Behöver nog inte en Rolex för det, eller?
Så jävla badass du är :cigar:

Själv ska jag nog dricka en glögg och somna tidigt efter ett glas Loka neutral :woot:

Angående köpet så tycker jag alltid det är bättre att köpa senare än nu. Är inte 2019 eller 2020 ett alternativ? Torde rimligen ge mer pengar med en Rålex från nästa årtionde :eek:

Inte som att någon i verkligheten skulle betala mer för att det stod januari på certet/kvittot istället för december på en begagnad klocka som är ca två år gammal.. Köp nu om du ändå ska ha något. Varför vänta?

Tillbaka
Topp