• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Decisions decisions Omega Speedmaster Dark Side of the Moon vs JLC Deep Sea Diver

Vilken klocka skulle du välja?

  • Jaeger lecoultre Deep sea chrono

    Röster: 76 71.7%
  • Omega speedmaster dark side of the moon

    Röster: 30 28.3%

  • Totala väljare
    106

Vesper

Rolex
Tja, har lite funderingar angående JLC Deep sea diver vs Omega Dark side of the moon.

Inför stundande klockköp så hade jag till 99% bestämt mig vilken som skulle bli nästa, jag skulle ha en Jaeger Lecoultre Deep Sea Diver.
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chronograph.jpg


Men sen dök denna tråd upp https://klocksnack.se/threads/vad-a...-månklocka-gentemot-co-axial-varianten.14708/ och nu är man tillbaka på ruta 1.
Fastnade jag för Omegas Speedmaster Dark Side of the Moon har klämt lite snabbt på den för nåt halvår
sedan men var inte rikitgt inne på handla något då och tänkte inte så mycket mer på det då.
omega_20131009051813_930x584.jpg


Så nu är frågan vad säger panelen?
Storleksmässigt så är Jlc 42mm vs Omega 44.25 båda rätt så perfekta storlekar i min värld kanske en liten fördel för Jlc.
Sen har vi det där med badvänlighet, kan jag bada med Omegan med sina 5atm jämfört med Jlc 10 atm?
Sen tyvärr så saknar Jlc datum vilket jag tycker är synd, ingen deal breaker men ändå en komplikation som bör finnas. Sen är man lite som man är men det känns som att JLC är lite mer WIS än Omega och det väger till viss fördel, på något sätt känns Omega lite tråkigt även om denna modell är allt annat än tråkig.

Någon som kan knuffa en i rätt riktning? Är ingen flippare och kommer med stor sannolikhet behålla den klocka jag till slut väljer hela livet.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
JLC alla dagar i veckan och två gånger på söndag.
Jlc är ju mer wis som du säger, det är riktig horologi, jlc is a watchmakers watch som de säger. Sedan är den sjukt snygg och den är ovanlig.
Jag gillar omega också men det är ju tyvärr bara ytterligare en speedmaster modell.

Köp jaegern sen lägger du 15-20k på en beggad speedy pro.
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Fina klockor båda två, men JLC är definitivt vassare! Enligt mitt tycke är den mer "unik", lämpligare storlek och helt enkelt snyggare. Dark side är cool, men skulle jag välja Omegan skulle jag föredra en mer klassisk variant av Speedmaster.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
JLC är vinnaren! DeepSea låter mer som en1000m klocka än 100m?

Lycka till!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Wi

NLA
2-Faktor
JLCn är en klocka värdig att ha livet ut, med fin och tidlös design.
Omegan är tjock och med en design som man lätt tröttnar på, känns verkligen inte som en klassisk klocka som man har livet ut.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
JLC:n är störtcool, men är den så mycket roligare än låt säga - en vanlig speedy? I dno... när jag var inne och velade lite på JLCn så kom jag fram till att det fanns liknande alternativ i lägre prisklasser
 

Rikard

Omega
Skulle vilja säga att speedyn är allt annat än vanlig. Inte så lätt att få tag på och ett av de grymmare urverken på marknaden imo. Det som drar ner betyget är väl 5atm, dvs jag skulle inte bada med den.
 

Brogren

Cartier
Om du till 99% bestämt dig tycker jag du borde köra på JLC.
Däremot om jag hade valt mellan de två klockorna hade jag valt Omegan. Bättre urverk och den vinner med en liten marginal estetiskt sett men det är nog tack vare tachymetern som jag är svag för.

Hodinkee skrev en bra artikel om Omegan och hade en liten jämförelse med JLCn.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Inte så insatt i de berörda klockorna men jag hade valt JLC. lite finare än omega samtidigt som "dark side of the moon" inte säger mig något.
 
Topp