• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deep Blue Tritium

Smulan

Rolex
Någon erfarenhet av dessa klockor? Funderar på denna automat....
 

Bilagor

  • yhst-11234668104341_2251_4554884.jpg
    yhst-11234668104341_2251_4554884.jpg
    86.9 KB · Visningar: 1,060
V

Viggen

Guest
Jag har aldrig hört talas om märket, men jag är en amatör/nybörjare. Dock så ser klockan inte så dum ut. :)
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Ingen erfarenhet. Gansk snygg. Tydligen ett Miyota 8215 i den. Går att köpa med PVD. 22 mm mellan luggarna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har ingen personlig erfarenhet, men eftersom ingen annan verkar ha det heller, så svarar jag.
Det jag har läst om märket är enbast positivt. De kör väl i princip uteslutande på ETA2824 och många av deras modeller ska lysa som facklor.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
De verkar ha både Valjoux och Miyotaverk.

Just den här modellen tycks kosta runt 2500 kr.
 

barnefko

Omega
Re: AW: Deep Blue Tritium

2500,- ?????
På deras sida kostar den 999,-$ !!!!


EDIT: ber om ursäkt: hittade klockan ni visade för 399$........
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Platta tritiumtuber är så sjukt coolt. Synd att de kräver så stor klocka för att se proportionerliga ut.
 

Smulan

Rolex
yonsson skrev:
Jag har ingen personlig erfarenhet, men eftersom ingen annan verkar ha det heller, så svarar jag.
Det jag har läst om märket är enbast positivt. De kör väl i princip uteslutande på ETA2824 och många av deras modeller ska lysa som facklor.

Kul, har beställt en OPS PRO nu I den sitter det dock ett Japanskt Miyotaverk.

OscarOscar

Det där måste vara en annan Deep blue, de har en massa modeller men rätt lika urtavlor på dessa två.

Just OPS PRO som jag la upp verkar ha utgått men lyckades hitta en leverantör som har några kvar. Inte att förväxla med bara OPS som Deep Blue fortfarande gör. Kostar runt 400 USD.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul! Vad är det för storlekt på den? Släng gärna upp lite bilder på den när den kommer!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Tycker dom är coola och precis som Yonsson så har jag bara läst positivt om dom. Var ute efter en Bluetech Master 500 med vit tavla och vit keramisk ring men hittade aldrig nån. Kändes som en perfekt sommarklocka :)

BlueTech20Master-w-w-zoom_zps631f2bd7.jpg
 

Smulan

Rolex
Stor. Case size 48mm, 17.5mm Height(thick), Lug to Lug 52mm, 38mm Dial opening, 24mm Strap Lug

Det blir bilder när den är här!

yonsson skrev:
Kul! Vad är det för storlekt på den? Släng gärna upp lite bilder på den när den kommer!
 

Bilagor

  • opsproback.jpg
    opsproback.jpg
    57.6 KB · Visningar: 624
V

Viggen

Guest
Detta märke verkar helt klart vara ett bättre alternativ till Lüm-Tec som jag kikade tidigare på. Ser fram emot foton och ett par wristshots. :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Hade en Deep Blue Master 2000. Built like a tank.
Gillade den. Gillade t o m guldfärgen, men kändes fel att ha på en klocka som var guldfärgad ...men inte i guld.

5382104302_e0b5355b69_b.jpg

5089202384_8850dcdf66_b.jpg

5050065281_4822a96c3e_b.jpg

5088574493_d5a3cdddc7_b.jpg
 

Smulan

Rolex
Riktigt snygg klocka. Fungerade tritiumet bra?

daviden skrev:
Hade en Deep Blue Master 2000. Built like a tank.
Gillade den. Gillade t o m guldfärgen, men kändes fel att ha på en klocka som var guldfärgad ...men inte i guld.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Har haft en Deep Blue med PVD beläggning.
Den hade miyota verk.
Välbyggd var den, men fick inte stanna länge. Pvd passade int just då.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
daviden skrev:
Eurenius skrev:
Tycker dom är coola och precis som Yonsson så har jag bara läst positivt om dom. Var ute efter en Bluetech Master 500 med vit tavla och vit keramisk ring men hittade aldrig nån. Kändes som en perfekt sommarklocka :)

BlueTech20Master-w-w-zoom_zps631f2bd7.jpg
http://forums.watchuseek.com/f29/fs...te-bezel-orange-hands-**reduced**-827457.html
Ligger en med svart tavla till salu här. 3 dagar gammal annons. :)

Blev lite sugen men vill nog ha den helvita ändå...
 

P-A

Sir Spamalot
daviden skrev:
Hade en Deep Blue Master 2000. Built like a tank.
Gillade den. Gillade t o m guldfärgen, men kändes fel att ha på en klocka som var guldfärgad ...men inte i guld.

5382104302_e0b5355b69_b.jpg

5089202384_8850dcdf66_b.jpg

5050065281_4822a96c3e_b.jpg

5088574493_d5a3cdddc7_b.jpg

Jag gillar den!
prisläge?

vart finns den nu?
 
Topp