• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deepsea, Planet Ocean eller Aquis?

chimaira

Cartier
Jag står inför ett inköpsdilemma.
Har tänkt att köpa en ny klocka och har tre vitt skilda alternativ. Rolex Sea Dweller Deepsea, Omega Planet Ocean XL eller Oris Aquis Deep Blue 43mm. Jag vet att de tre är svåra att jämföra men jag ska försöka förklara hur jag tänker.
Rolexen är nog mitt förstahandsval p.g.a att det är just en Rolex. Den har ett bra andrahandsvärde och man vet vad man får. Nackdelarna är att den spränger min budget rejält samt att många kommer tro att den är fejk. Omegan är i mitt tycke en väldigt snygg och stilren klocka (den svarta med vita siffror) och det är just det som är problemet, den kan nog kännas lite tråkig. Orisen är en outsider som inte spelar riktigt i samma liga som de andra två men jag tycker att den är vansinnigt vacker och har nästan bara hört och läst positiva saker om den.
Jag har stora och grova handleder så jag behöver något rejält.
Hjälp mig, hur ska jag resonera?
Tack på förhand
 
R

Redster

Guest
Jag står inför ett inköpsdilemma.
Har tänkt att köpa en ny klocka och har tre vitt skilda alternativ. Rolex Sea Dweller Deepsea, Omega Planet Ocean XL eller Oris Aquis Deep Blue 43mm. Jag vet att de tre är svåra att jämföra men jag ska försöka förklara hur jag tänker.
Rolexen är nog mitt förstahandsval p.g.a att det är just en Rolex. Den har ett bra andrahandsvärde och man vet vad man får. Nackdelarna är att den spränger min budget rejält samt att många kommer tro att den är fejk. Omegan är i mitt tycke en väldigt snygg och stilren klocka (den svarta med vita siffror) och det är just det som är problemet, den kan nog kännas lite tråkig. Orisen är en outsider som inte spelar riktigt i samma liga som de andra två men jag tycker att den är vansinnigt vacker och har nästan bara hört och läst positiva saker om den.
Jag har stora och grova handleder så jag behöver något rejält.
Hjälp mig, hur ska jag resonera?
Tack på förhand

Varför bry sig om att folk tror den är fejk? Kör på rollen, grym klocka som håller värdet!
 

Björklund

Panerai
Hade jag varit i samma situation hade jag nog börjat med Orisen, flippat och köpt en Omega, flippat och köpt en Sub :)
Resan till målet är ju halva nöjet!
Har varit klocktokig i drygt två år och har haft en Aquis och har nu en smp. Kan absolut gå och köpa mig en Rolex imorgon men samtidigt är jag nöjd med smp'n och det känns kul att dra ut lite på resan :)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Köp en Deepsea så får du en välbyggd klocka som känns riktigt solid!
Såld nu.
null-98.jpg
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Att den skulle säljas för över listpris förhåller jag mig lätt skeptisk mot...

Källa på att den "snart slutar tillverkas"?
Att den säljs över list vet jag till 200 % då jag vet folk som gör allt för att få denna. Kolla exempelvis dreamwatch.dk :) Att den ska sluta tillverkas har jag hört av flertalet. Säker källa vet jag ej, men handlarna är som galna i att få tag i den så rätt säker på att det stämmer :)
 

Landshark

Cartier
Jag står inför ett inköpsdilemma.
Har tänkt att köpa en ny klocka och har tre vitt skilda alternativ. Rolex Sea Dweller Deepsea, Omega Planet Ocean XL eller Oris Aquis Deep Blue 43mm. Jag vet att de tre är svåra att jämföra men jag ska försöka förklara hur jag tänker.
Rolexen är nog mitt förstahandsval p.g.a att det är just en Rolex. Den har ett bra andrahandsvärde och man vet vad man får. Nackdelarna är att den spränger min budget rejält samt att många kommer tro att den är fejk. Omegan är i mitt tycke en väldigt snygg och stilren klocka (den svarta med vita siffror) och det är just det som är problemet, den kan nog kännas lite tråkig. Orisen är en outsider som inte spelar riktigt i samma liga som de andra två men jag tycker att den är vansinnigt vacker och har nästan bara hört och läst positiva saker om den.
Jag har stora och grova handleder så jag behöver något rejält.
Hjälp mig, hur ska jag resonera?
Tack på förhand

Hade slängt in den här i leken också:

IMG_0758.jpg


Sedan hade jag så klart valt DSSD:n till slut i alla fall... :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Att den uppfattas som fejk är ditt minsta problemet. Känns som du vill ha rolex klockan. Köp en beggad oris, sedan spara!
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hade jag varit i samma situation hade jag nog börjat med Orisen, flippat och köpt en Omega, flippat och köpt en Sub :)
Resan till målet är ju halva nöjet!
Har varit klocktokig i drygt två år och har haft en Aquis och har nu en smp. Kan absolut gå och köpa mig en Rolex imorgon men samtidigt är jag nöjd med smp'n och det känns kul att dra ut lite på resan :)
Precis, man kommer ändå aldrig bli nöjd eller sluta jaga så att börja med en Deapsea kan bli dyrt :D
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Tror handen på hjärtat du kommer ångra dig lite om du inte köper Rolex. Du kommer vara nöjd oavsett val, men du kommer känna lite tomhet varje gång du ser en Deepsea..
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Rolex: Sjukt grym. Älskar varje detalj och trots storleken så blev jag väldigt positivt förvånad till vikten när jag klämde på en Deep Sea blue. Grym!!!

Omega: Riktigt snygg modell som är onödigt tjock och byggt av ett företag som jag gärna jämför med en pimp i Brooklyn.
Flera hor-modeller på rad och du kan stå och välja och vraka tills du inte ens är sugen längre.

Oris: MYCKET stabil klocka. Extremt stabil.
Testade en i Korea och oj oj oj, jag gillade skarpt! För att citera säljarens respons när jag tog av mig min Rolex GMT-Master "But sir,you have a Rolex" och mitt svar "Doesn't matter, this a badass watch!!!".


Min lista såhär:
Rolex
Oris
Omega (för att jag måste ta med omega)
 

Landshark

Cartier
Mellan just de tre modellerna så är valet enkelt. Deepsea har alldeles för mycket text. Omegans visare har märkligt stora pilar, ser ut som en pedagogisk klockmodell från lågstadiet. Oris har en ren och smakfull design. Oavsett priset så får den min röst.

Kan inlika att texten på DSSD:n på bild kan förefalla plottrig eller "för mycket text". Upplevs IRL helt annorlunda. IMHO. :)
 
Topp