• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deepsea, Planet Ocean eller Aquis?

KenKun

Patek
2-Faktor
Gillar PO, fast den "lilla" versionen... :)

FullSizeRender (5) copy.jpg
 

Mauritz

Rolex
Mitt tips Rolex DSSD, spräng budgeten du kommer aldrig bli gladare för att gjort det :) , strunta i att folk tror det är en fejk ( bara positivt ).
Hade man haft handleder för en DSSD hade den suttit på min arm direkt, grym klocka...
Lycka till med köpet.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
PO är kalasfin, äger själv en Chrono, men har du handlederna och kan lösa budgeten är Dssd det givna valet! Otroligt välbyggd och cool klocka!
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Till ursprungspostaren:
Du är medveten om att bilden du lade upp på PO är den äldre versionen cal 2500? Svår att få tag i hyfsat nyservad till ett vettigt pris idag. Men det kanske är just 2500 du är ute efter?

DeepSea är väldigt tjock och klumpig, har du provat den ens? Lite väl plottrig tavla med..
Prova även den stora PO'n - jag lovar att den växer på handleden.. Inte bara visuellt utan även tyngdmässigt. Inget man tänker på första stunden när man provar den en kort stund. Även om du har grova handleder så kanske du ska försöka prova en 45,5mm cal 8500 PO en bra stund innan du bestämmer dig.

Aquis är en fin klocka men länken är för tjock och för blingig/blank för mig. Länken är dessutom för bred och tjock i förhållande till själva klockan. Ogillar lug-designen.
Så mitt val (lätt modifierat från dina ursprungsalternativ):
1: PO 42mm 8500
2: PO 45,5mm 2500
3: SeaDweller (ej Deepsea)
4: Aquis
 

chimaira

Cartier
Till ursprungspostaren:
Du är medveten om att bilden du lade upp på PO är den äldre versionen cal 2500? Svår att få tag i hyfsat nyservad till ett vettigt pris idag. Men det kanske är just 2500 du är ute efter?

DeepSea är väldigt tjock och klumpig, har du provat den ens? Lite väl plottrig tavla med..
Prova även den stora PO'n - jag lovar att den växer på handleden.. Inte bara visuellt utan även tyngdmässigt. Inget man tänker på första stunden när man provar den en kort stund. Även om du har grova handleder så kanske du ska försöka prova en 45,5mm cal 8500 PO en bra stund innan du bestämmer dig.

Aquis är en fin klocka men länken är för tjock och för blingig/blank för mig. Länken är dessutom för bred och tjock i förhållande till själva klockan. Ogillar lug-designen.
Så mitt val (lätt modifierat från dina ursprungsalternativ):
1: PO 42mm 8500
2: PO 45,5mm 2500
3: SeaDweller (ej Deepsea)
4: Aquis
Det var självklart PO 45,5 cal 8500 jag medade. Det blev fel i min iver att lägga upp en bild.
Jag har provat både DSSD och PO och båda sitter jättebra på mig. Som jag skrev i ett svar till ett annat inlägg så har jag även provat Sea Dwellern och den kändes lite klen. Ska försöka komma iväg i helgen och känna och klämma på Orisen.
Tack för åsikterna.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Nu är ju Rolex ett av mina favoritmärken, och det är även DSSDn jag hade valt av dem tre, men jag tycker inte om den så värst mycket. För stor och "onödig" i mina ögon. Dock en cool dinka såklart, lite av en teknikdemonstrator. Kolla på vanliga Sea-Dweller 4000 är mitt tips!
 

Molgan

Cartier
Jag är något färgad men jag kan nog ändå säga att i det gänget hade PO varit mitt val, storlek efter handled. Orisen hade inte vart ett alternativ.
Rolexen faller på dem uppenbara sakerna, den otroligt löjliga texten "Original bla bla" "Ring lock bla bla", detta känns helt fel i den här prisklassen, detta är något man graverar på baksida boett typ.. Jag tycker även att 20mm lugg bredd på en så stor case ser väldigt märkligt ut, hela länken känns som att den är tagen från en annan modell i brist på annat...;)

Edit: SD4000 solklar vinnare om den fått vara med i kampen.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Av dom du listar så hade jag kört på rolex , jag känner dock att ditt urval är något spretigt , ett alt är kanske att köpa en äldre beg. seadweller ?
Om du köper ett ok exemplar till ett bra lågt marknadsmässigt pris då får du nog tillbaka dina pengar , vilket jag inte tror att du får om du köper Oris eller en ny Omega.
 

super avenger

Breitling
Gå o prova en breitling super avenger 48.4 mm då kommer du tycka att dom flesta klockor känns små tro mig efter en super avenger blir det två sen kommer nästa då kan ta oris men 46 mm
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    228 KB · Visningar: 50
  • image.jpg
    image.jpg
    262.7 KB · Visningar: 55

ScubaKing

Audemars
Enkelt val! Denna ska du köpa! Handlarna är som galna i den nu, och den säljs långt över listpris... :) Den kommer snart sluta tillverkas. Så den stiger fint till om man någon gång skulle tröttna :) Jag älskar min!!

Lycka till..

image.jpg

Vad ligger den på i pris? Och är denna den största av djup modellerna från Rolex, eller finns det en som tar 11.000 meter?
 

Jetsetet

Omega
En lite dum fråga men jag har aldrig sett bild på DSSD förut. Har den samma storlek på urtavlan som vanliga DS och man har lagt en ring runt för att kunna köra med en större boett? Det känns inte helt okej i den prisklassen.
 

Dr.Rolex

Omega
Dyker in med en fråga ang deepsea. Vad tror ni om möjligheterna att få ett rabatterat pris på en ny deepsea från AD? Gäller både svart och blå (om man nu ens får tag i en)..
 

Dr.Rolex

Omega
Den svarta går att få tag på för lite under eller över 100k via C24
Och listpris i Sverige är 102'450kr för svart så då vette tusan om det är värt det. Har heller aldrig handlat från C24 och drar mig lite för det.. Blå på C24 är ju inte att tänka på då alla ligger 5-15 tusen över listpris i Sverige.
 
Topp