• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Deepsea, Planet Ocean eller Aquis?

KenKun

Patek
2-Faktor
Och listpris i Sverige är 102'450kr för svart så då vette tusan om det är värt det. Har heller aldrig handlat från C24 och drar mig lite för det.. Blå på C24 är ju inte att tänka på då alla ligger 5-15 tusen över listpris i Sverige.
Det handlar dock om tillgången, det är ju inte alla som har en svart på lager här i Sverige ;)
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Innerst inne gör jag nog det också, men det vore ju enklare att gilla den svarta då den ändå är lättare att få tag i... Men har man en 114060 som jag så kompletterar ju en blå DSSD perfekt, och det ger mig en anledning att ha kvar min Sub.
Tänk att en färg kan påverka ens beslut så mycket :)
Dagens i-landsproblem, hehe.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Om frågan var vilken färg, så svart.

Lakonisk eftertanke - fick erbjudande om en deepsea för 55' en gång tiden.. galne Gunnar-pris så här i efterhand... :I
 

chimaira

Cartier
Tack för alla råd och åsikter.
Det lutar nog år en Deepsea trots allt... eller Oris eller kanske Omegan..... absolut inte Breitling iaf, eller kanske... vet inte, får se :banghead:.
Lägger upp bilder när jag har slagit till.
Tack igen alla inblandade.
 

Ricrob

Patek
Om jag vore du, skulle jag köpa PO. I nuläget är priserna galna och i synnerhet gällande Rolex, så jag skulle vänta med DSSD. Gillar dessutom PO som fan, har denna själv XL själv. (Bryr mig inte om att nämna Oris, älskar Oris men den är inte med i den här matchen helt enkelt) :)
image.jpg
 

Dr.Rolex

Omega
Om jag vore du, skulle jag köpa PO. I nuläget är priserna galna och i synnerhet gällande Rolex, så jag skulle vänta med DSSD. Gillar dessutom PO som fan, har denna själv XL själv. (Bryr mig inte om att nämna Oris, älskar Oris men den är inte med i den här matchen helt enkelt) :)

Priserna på rolex lär väl knappast börja sjunka, eller hur tänkte du? Inte om man ser till listpriserna hos AD i alla fall.. Möjligen dom blå dssd på C24.
 

Ricrob

Patek
Priserna på rolex lär väl knappast börja sjunka, eller hur tänkte du? Inte om man ser till listpriserna hos AD i alla fall.. Möjligen dom blå dssd på C24.
Priserna överlag är galna nu och då pratar jag beg, inte listpris. Det är ju ibland billigare att köpa ny Rolex av vissa modeller än att köpa lätt beg, om du har möjlighet att erhålla viss rabatt iaf. Jag tror, om inte vet att priserna på beg kommer lugna sig med tiden, förmodligen i takt med bostadspriserna osv, när räntorna börjar trippa upp igen. Kan ha fel men det är vad jag tror.
 

Dr.Rolex

Omega
Priserna överlag är galna nu och då pratar jag beg, inte listpris. Det är ju ibland billigare att köpa ny Rolex av vissa modeller än att köpa lätt beg, om du har möjlighet att erhålla viss rabatt iaf. Jag tror, om inte vet att priserna på beg kommer lugna sig med tiden, förmodligen i takt med bostadspriserna osv, när räntorna börjar trippa upp igen. Kan ha fel men det är vad jag tror.
Ja, då är jag med! Och håller fullständigt med om ditt resonemang. Helt klart påverkas en marknad med så mycket pengaomsättning som klockmarknaden av den ekonomiska situation som råder.
 

moka

Omega
Åtminstone tills den ska servas... Försökt leta info angående detta då det känns ganska relevant inför ett köp (är också ute efter en dssd). Dock inte hittat något bra svar på vad en service på den kostar..
Kolla service prislistan på Nymansur. En service inkl polering ligger på 7000kr för en Deep Sea.
 

Landshark

Cartier

Kamrern

Omega
2-Faktor
Sålde precis min Omega OP GMT till förmån för SDDS blue. 43,5 är bra size på GMT. Kanske ett bra alternativ.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    220.8 KB · Visningar: 65
Topp