• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Defekta Rolex på Kaplans?

carlanton

Audemars
Var på Kaplans idag för att se om de hade något kul. I skyltfönstret stod en 16710 från 1986 som de säljer för 25' (plus avgiften). Otroligt möglig och äcklig och med en vridring som inte alls gick att rubba. Tjejen bakom disken tyckte att "det kunde ju vara en bra affär eftersom att jag kan serva den och polera den, då blir den ju mer värd". Alltså 30 000 + 6 000 för en gammal coke-GMT utan tillbehör. Är ingen expert på Rolex, men...

Inne i butiken finns en fullset Sub Date från 2005 i rätt bra skick och till ett hyggligt utropspris. Men, vridringen satt nästan helt fast. Jag lyckades flytta den några klick, sedan tog det helt stopp. Kanske är lättåtgärdat, men jag antar att det kan bero på att den fått en rejäl smäll.

I beskrivningarna på Kaplans hemsida står det ingenting om att vridringarna är trasiga, brukar man inte räkna det som ett fel? GMT:n var så äcklig och sliten att det kanske inte var helt oväntat, men Submarinern var ändå i väldigt gott skick i övrigt.
 
Topp