• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Definera ett fanboy

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Som alla vet är jag ett Seiko fanboy och framförallt ett MM300 fanboy, men min absoluta favoritdykare (min ultimata dykargraal) är en Rolex Deepsea, så gör detta mig även till ett Rolex fanboy? eller kanske smyg Rolex fanboy? Kom gärna med era egna definetioner :)
 

John R

Panerai
80talisten skrev:
Som alla vet är jag ett Seiko fanboy och framförallt ett MM300 fanboy, men min absoluta favoritdykare (min ultimata dykargraal) är en Rolex Deepsea, så gör detta mig även till ett Rolex fanboy? eller kanske smyg Rolex fanboy? Kom gärna med era egna definetioner :)


Inser du hur sjuk din fråga är? ;-) ;-)

Läste just din text och insåg att detta måste betraktas som galenskap! Här har vi en kille som frågar om
han är ett fanboy av en klocka som han inte har men vill väldigt gärna äga.

Ursäkta att jag tog av mig klockglasögonen ett tag men det var ganska roligt ;-)

Vill du vara ett fanboy av Rolex DS så är du ett! ;-)


Peace!

/John R
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
John R skrev:
80talisten skrev:
Som alla vet är jag ett Seiko fanboy och framförallt ett MM300 fanboy, men min absoluta favoritdykare (min ultimata dykargraal) är en Rolex Deepsea, så gör detta mig även till ett Rolex fanboy? eller kanske smyg Rolex fanboy? Kom gärna med era egna definetioner :)


Inser du hur sjuk din fråga är? ;-) ;-)

Läste just din text och insåg att detta måste betraktas som galenskap! Här har vi en kille som frågar om
han är ett fanboy av en klocka som han inte har men vill väldigt gärna äga.

Ursäkta att jag tog av mig klockglasögonen ett tag men det var ganska roligt ;-)

Vill du vara ett fanboy av Rolex DS så är du ett! ;-)


Peace!

/John R
Hehe jo frågan kanske ser lite kul ut :) - Det räcker nog med att kolla på Spencer66, han är nog ett fanboy i dess renaste form. Men tänkte mera - isåfall kanske jag inte ens är ett tvättäkta Seikofanboy om du förstår vad jag menar :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
John R skrev:
80talisten skrev:
Som alla vet är jag ett Seiko fanboy och framförallt ett MM300 fanboy, men min absoluta favoritdykare (min ultimata dykargraal) är en Rolex Deepsea, så gör detta mig även till ett Rolex fanboy? eller kanske smyg Rolex fanboy? Kom gärna med era egna definetioner :)


Inser du hur sjuk din fråga är? ;-) ;-)

Läste just din text och insåg att detta måste betraktas som galenskap! Här har vi en kille som frågar om
han är ett fanboy av en klocka som han inte har men vill väldigt gärna äga.

Ursäkta att jag tog av mig klockglasögonen ett tag men det var ganska roligt ;-)

Vill du vara ett fanboy av Rolex DS så är du ett! ;-)


Peace!

/John R
Hahaha... Det är sådana här funderingar som jag går igång lite på... Tycker ursprungsfrågan är intressant, och berättigad att ställa, men väldigt knepig att besvara rakt av. Precis som @80-talisten skriver, så kan jag tolka det som att om man trånar efter en viss modell (Graal), så är man en fan-boy, av den modellen, även om man inte äger den. Samtidigt kanske man då inte är en "äkta" fan-boy om man tycker bra om sin egna klocka, fast man egentligen skulle vilja ha en annan...
 

Rivalen

Rolex
Det låter som om du är ett fanbaoy av rejäla dykare och som 3a på din lista borde kanske finnas en dykdator? Vet inte om du dyker, men att ha en kanske ger en viss känsla? Nu när jag skriver detta måste jag ut och googla om det finns några snygga? :D Hursomhelst så är dina två val av dykare helrätt!

Kanske tror att MM skulle vara för stor för mig men det är ju en kanonklocka hur som. DS har jag provat så den gillar jag verkligen. Thumbs Up
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
theargonaut - bra förklaring, fast numera vore det fel att kalla min MM300 för en "kompromiss" för avsaknaden av en DSSD. Min MM300 kommer alltid vara kvar oavsett om en DSSD skulle köpas in.
Rivalen - Den förklaringen stämmer in väldidigt bra men jag varken är dykare eller har någonsin dykt... :oops:

Tack för länkarna! Isåfall är jag inte ett äkta fanboy av varken Seiko eller Rolex, men däremot är det nog mer korrekt att kalla mig ett Seikofan och Rolexfan utan att vara ett fanboy av något av märkerna. Isåfall har vi nog bara Spencer66, Undersköterskan och eventuellt Molle som är genuina fanboys av sina favoritmärken.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Definera ett fanboy

Jämför med fotbollsfan; en äkta supporter håller inte på flera lag samtidigt! En äkta supporter byter inte lag!! En äkta fanboy gillar ETT märke och håller sig till det i vått och torrt... :mrgreen:
 

David

Bödeln
NiklasArvid skrev:
Bara Spencer... U o M saknar det missionerande draget som karaktäriserar fanboys... :)

Håller nog med där.

Gällande dykdator, prova D9, finns både på gummi och titanlänk, för jag gissar att en mask med integrerad HUD kanske inte är något för en ickedykare? :)

D9-HD-2.jpg


http://www.suunto.com/se/sv/produkter/d ... -elastomer

110527-Gauge.jpg
 

Rivalen

Rolex
Ursprungliga frågan - då är nog svaret ändå som någon sa - man gillar inte bara fotboll utan man håller på ETT lag. Man gillar inte bara dykare utan ett visst märke mer än andra, men där kommer ju ev en begränsad plånbok in och styr vad man har råd att vara fanboy till.


Kan man programmera sådana att visa tiden?
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
En AlfaRomeonörd sa en gång -"En fanboy erkänner att bilen är en strulande rosthög men älskar ändå bilen. En fanatiker dyrkar bilen och vägrar inse dess uppenbara brister".

Utifrån det resonemanget tillhör du, jag och många andra här nog den snarare kategorin.:grin:
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Rossi skrev:
En AlfaRomeonörd sa en gång -"En fanboy erkänner att bilen är en strulande rosthög men älskar ändå bilen. En fanatiker dyrkar bilen och vägrar inse dess uppenbara brister".

Utifrån det resonemanget tillhör du, jag och många andra här nog den snarare kategorin.:grin:

+1
 
V

Viggen

Guest
Rossi skrev:
En AlfaRomeonörd sa en gång -"En fanboy erkänner att bilen är en strulande rosthög men älskar ändå bilen. En fanatiker dyrkar bilen och vägrar inse dess uppenbara brister".

Utifrån det resonemanget tillhör du, jag och många andra här nog den snarare kategorin.:grin:

Jag är inte säker på om jag kan hålla med.

För mig är en Fanboy personen som vägrar att inse brister och fel på vad det nu han/hon dyrkar. Tror mig minnas att konceptet fanboy kommer från "konsol-kriget" mellan Sony och Microsoft, PS3 vs Xbox 360. :)
 
Topp