• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dejting aktivitet tips Västra Götaland en måndag Dag!

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Alright,
Behöver lite input för att lösa den här biffen.

Bakgrund:
Ett gäng veckors dejting (läs tillsammans) med en mycket trevlig kvinna.
Vi bor i samma stad och har umgåtts regelbundet.

Förutsättningar:
Pga av rådande livspussel så försöker vi skapa tid tillsammans när möjlighet ges.
Till detta så har vi båda lyckats vars lediga tillsammans 8h på måndag dag. Alltså ca 08 till 16-18.

Egen analys:
Jag har generellt inget bekymmer med att hitta på aktiviteter. Man går kurs eller på ett gig eller en schysst roadtrip med övernattning, något litet äventyr, sova i skogen, weekend etc

Detta är lite knepigare pga.
1. Jag har en lokal period av kreativ torka.
2. Måndagen är en "svår" dag
3. Dagtid är en "svår" tid.
4. Tiden är rätt kort för många aktiviteter och lång för andra.

Jag tänkte spontant först en roadtrip, men hade svårt att hitta ett mål som kändes meningfult och ostressat i tiden.
Har ca 2.5h till gbg i bil
2h till Stockholm med tåg.
Det känns spontant som att en roadtrip just skulle bli mer ett åkande.
Och i det fallet vill man ha ett relevant mål som är tydligt och inte bara en fika.
Tänkte på bodyflight i gbg men dom hade givetvis stängt.
Tänkt runt en lite dag spa idé men det kändes lite kort om tid.

En lokal picknick är alltid trevligt, men det verkar bli regn och dessutom är det ett finare vinter gig.

Ett serie marathon i soffan har diskuteras, vilket är absolut trevligt men känns något vardagligt.

All input eller tanke runt detta skulle djupt uppskattas.
Som ni ser har jag fastnat i problem fokusering istället för att vara lösnings fokuserad.

Allt gott

Mvh
TT
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kanske inte målet som är grejen utan tiden ni får till att umgås? Att tugga lite bil ett par timmar brukar inte vara någon nackdel..

Istället för att fokusera på storstan så kanske det finns ställen med en radie av 100km som man kan besöka. Ta en brunch där, åker vidare till en chokladfabrik där, vänder hemåt och såklart en annan väg, stannar för ett loppis besök där och sen hem till stans fetaste kebabrulle..

Well I don't know, men enkelt och en liten tanke bakom är generellt mer uppskattat :)

Lycka till.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske inte målet som är grejen utan tiden ni får till att umgås? Att tugga lite bil ett par timmar brukar inte vara någon nackdel..

Istället för att fokusera på storstan så kanske det finns ställen med en radie av 100km som man kan besöka. Ta en brunch där, åker vidare till en chokladfabrik där, vänder hemåt och såklart en annan väg, stannar för ett loppis besök där och sen hem till stans fetaste kebabrulle..

Well I don't know, men enkelt och en liten tanke bakom är generellt mer uppskattat :)

Lycka till.
Du är spot on där och det är precis den känslan som man vill ha, det enkla.

Ja vi släpper storstan , det blir mer lagom.
Jag får söka lokalt :)

Har aldrig behövt googla mig fram till sånt här men någon gång måste bli den första.

Tack för input
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Upplösningen på detta blev självreglerande då hon frågade om vi kunde shoppa lite kläder lokalt och de en film :)
Så det blev enkelt.

Dock så blev det en fin kontring då jag fick tag på några plåtar till fatboy slim på trädgårn i slutet på november, så då blir det hotell weekend och finlir i gbg.
Får damma av bratten med andra ord :cigar:
 

phyx

Omega
Ullared kan få det stabilaste förhållande att gå åt helvete på en millisekund
Jag har varit på Ullared en gång som ungdom med min mor. Aldrig mer. Fyfan säger jag bara. Jag får PTSD av att bara tänka på det. Under mina snart 9år med min tjej har jag aldrig och kommer aldrig åka till Ullared. Det är något hon fortsatt får åka till med sin mor, systrar eller vänner. Jag totalvägrar.
 
Topp