Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förtydligar mig själv.Tips på bra avdrag? haha
Eftersom jag har läst skatterätt är jag bensäker på mitt råd; ring till skatteverket och fråga dem Myndigheter idag har fantastisk service och de kommer klargöra allt för digFörtydligar mig själv.
Har köpt hus och nu ägt i 1.5 år. Lån på detta samt köpt ny bil även lån på den. Trodde då jag skulle få mer tillbaka på skatten automatiskt med tanke på lånen. Men icke. Hälften emot förra året??! Hur funkar detta? Lär jag göra avdrag själv på någe vis? Trodde de mesta skedde automstiskt?
Finns andra avdrag man kan göra? Har bytt alla fönster och renoverat ett badrum.
Mvh
Skatteverket är fantastiskt när man ringer och pratar med dem. Mindre fantastiska när de vill ha pengar av en eller om man gjort något fel/för sent.Eftersom jag har läst skatterätt är jag bensäker på mitt råd; ring till skatteverket och fråga dem Myndigheter idag har fantastisk service och de kommer klargöra allt för dig
Lilla mamma måste ju ha fått en rejäl vinstFår tillbaka en mindre slant. Lilla mamma däremot ska betala vinstskatt närmare miljonen...
Lilla mamma måste ju ha fått en rejäl vinst
Nä det är konstigt. Men när man skissar på en lösning så inser man hur komplicerat allt blir och att det alltid blir något kryphål eller förlorare...Absolut!
Hon hade även lite uppskjuten vinstskatt och klagar inte direkt men det smärtar ju lika mycket för det. men hela konceptet med vinstskatt är ju diskutabelt...
Nä det är konstigt. Men när man skissar på en lösning så inser man hur komplicerat allt blir och att det alltid blir något kryphål eller förlorare...
Självklart, deras uttalade uppgift är att se till att få in all (i deras ögon) skattepliktig inkomst till staten. Därför hjälper de dig att kolla vad som ska betalas noggrant, för att sedan vara stenhårda när det är klarlagtSkatteverket är fantastiskt när man ringer och pratar med dem. Mindre fantastiska när de vill ha pengar av en eller om man gjort något fel/för sent.
vet hur det känns. fick 5600 dollar här borta i USA. är 3000 kvar nu10 papp som bortblåst innan jag ens loggade in
(frugan preorder)
Trädgårdsmöbler, studsmatta, bygga ut förråd.....
Nautilus känns långt borta
Nu såg jag att ett företag jag aldrig hört talas om "betalat" mig över 150 000 i lön... scamförsök?
Sitter i telefonkö till skatteverket nu
Japp. har fått 150 000 från ett företag i Haparanda. Ringde precis företaget i fråga, och det verkar ha blitt något missförstånd.Har du fått för mycket utbetalt enligt Skatteverket ? Alltså under inkomst så är det en extra arbetsgivare?
Japp. har fått 150 000 från ett företag i Haparanda. Ringde precis företaget i fråga, och det verkar ha blitt något missförstånd.
Har haft två arbetsgivare förra året, det står att jag haft tre...