• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela på ändlänks bitar?

Salle

Omega
undrar om det är möjligt att dela på ändlänkar där hålena till stiftena är igenfyllda. behöver 2 st länkar till min klocka och det enda jag hittar är 3 st ändlänkar som skulle passa. kan man ta bort en länk?
$_57.JPG
 

Fanboy

Cartier
Det ser ut att vara en Longinus Hc länk och tror det är ganska svårt att ta bort länkbitarna om det inte finns hål.
Men sitter förmodligen med något grymt lim så omöjligt är det nog inte !
 

Salle

Omega
ja det är till longines, har stora handleder och och har inte lust att betala 1400 för två länkar när ny armband kostar 2500.
man ser att hållena är igenfyllda och polerade men vet inte om man ska bara slå med nåt spetsigt eller borra med liten borr.
 

Salle

Omega
ja jag får tag på 3 styck ändlänkar för 300 kr och tänkte prova mig fram om jag visste att det skulle funka
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Vilken bit är det du behöver för att skarva mot din gamla länk; centrumbiten eller den yttre? Om du är beroende av att använda den yttre tror jag att du är rökt. Om du inte har kvalificerad mekanisk vana vill säga. Är det centrumbiten du behöver är chanserna större att det går vägen.
 

Salle

Omega
det är 2 bitar jag behöver minst. så jag plockar bort bara en. det spelar ingen roll vilken bit jag använder hela längd på länken är lika bred,den smalnar inte mot claspen så alla bitar passar nog.
 
Topp