• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Delar till universal geneve polerouter?

Cappelatte13

Breitling
Hejsan!

Jag har nyligen skaffat mig en Universal Genève Polerouter S20214/2 med ett SS138 Bumper Cal. Jag tycker om den, men jag är en pedantisk samlare som enbart vill att mina klockor ska ha originaldelar. Just nu letar jag efter ett nytt glas eftersom jag upptäckte att de med originalplexi har ett märke i mitten, samt en original krona. Det är otroligt svårt att hitta delar till dessa modeller. Jag har dock hittat plexiglas i rätt storlek, men det verkar ändå vara en utmaning. De säljs nämligen för 2000 kr? Eller 7000 kr! Helt galet mycket för plexiglas tycker jag. Sedan finner jag mig förvirrad då det verkar vara en djungel att förstå vilken krona som är original till denna modell (och andra också). Är det någon på detta forum som har kunskap om vilken krona denna modell ska ha och om någon eventuellt har någon kontakt, eller ännu bättre, någon som har ett plexiglas liggande (29.5 mm)?
 

Bilagor

  • 1000009070.jpg
    1000009070.jpg
    358.6 KB · Visningar: 2
  • 1000009068.jpg
    1000009068.jpg
    336.5 KB · Visningar: 1

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej,
Här är en bra källa till kunskap, och i vissa fall även att hitta delar.

 

Cappelatte13

Breitling
Hej,
Här är en bra källa till kunskap, och i vissa fall även att hitta delar.

Tack så mycket!
 
Topp