• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den alldeles lagom stora Hamilton tråden

God kväll! Någon mer som märkt att priserna på dem vanligaste Hamilton har stigit? För några år sedan köpte jag en 38mm khaki mechanical för strax över 3000kr begagnad och sålde den även för det. Nu hittar man knappt en för 4000kr… kanske jag som missar något eller fått bra deals.

God kväll! Någon mer som märkt att priserna på dem vanligaste Hamilton har stigit? För några år sedan köpte jag en 38mm khaki mechanical för strax över 3000kr begagnad och sålde den även för det. Nu hittar man knappt en för 4000kr… kanske jag som missar något eller fått bra deals.
Nypriserna har stuckit iväg rejält. 2022 när jag var sugen på en Hamilton Khaki Field Titanium så kostade dom runt 1100$ här i Kanada i min lokala butik. Nu kostar samma klocka 1480$. I svenska kronor är det en ökning på runt 2500kr på några år.

Wow. Ska precis börja spela Resident Evil för första gången och så ser jag detta i trailern för nästa spel i serien: https://www.fratellowatches.com/hamilton-resident-evil-requiem-limited-edition-watches/

Vill ha den svarta kronon! Men köper typ aldrig automatiska kronografer pga. tjockleken + pris. Men villhöver ha en ändå
6917.jpg
vad är det för knasig bezel, den går att skruva upp?

Nypriserna har stuckit iväg rejält. 2022 när jag var sugen på en Hamilton Khaki Field Titanium så kostade dom runt 1100$ här i Kanada i min lokala butik. Nu kostar samma klocka 1480$. I svenska kronor är det en ökning på runt 2500kr på några år.
Förklarar en hel del, ägt två Hamiltons som numera är sålda men det var mellan 2018-2021.

Hur upplevs ”nya” Khaki field 33mm på armen jämfört med en cwc G10? Lug till lug skiljer det någon mm bara. Gillar inte dom vassa kantiga bandhornen på G10. Har en rätt klen handled tyvärr.

Tillbaka
Topp