• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Caravelle33

Vacheron
Hej👋
Någon som sitter på och vill bli av med ett brunt gummiband i 24/22 ?
Det enda min ända sitter på är bensintanken, där baksätet engång satt, i liten bil som åker på slingrande serpentinvägar på Evia. Har suttit här i 4 timmar nu, med en säck fylld av tyger som ryggstöd. Kommer nog inte kunna röra mig i morgon.
F0B873B0-A1DF-432D-B0CD-3E19E14DC47E.jpeg
 

Bilagor

  • DA8CC50F-36AB-42E6-8148-E0A9DD0AC2E8.jpeg
    DA8CC50F-36AB-42E6-8148-E0A9DD0AC2E8.jpeg
    487.4 KB · Visningar: 5

Caravelle33

Vacheron
Jag trodde pday var en weekendresa men du har ju packning för ett år 😮
Vi skulle vidare till Loutra Edipsou och en vän till oss som bor där och har flera butiker hade varit i Aten och fyllt på lagren, han erbjöd oss skjuts och vi sade ja. Vad vi inte visste var att han har plockat ur baksätet på bilen och att hela bakdelen var full med varor, 4 av 6 resväskor på taket var hans. Jag vägrade låta min hustru sitta bak, utan bälte och säte bland en massa varor och fick sedan sitta i 5,5 timmar och ångra mig. För greker verkar det inte vara några konstigheter dock.
 
Senast ändrad:

Acke31

Omega
Det enda min ända sitter på är bensintanken, där baksätet engång satt, i liten bil som åker på slingrande serpentinvägar på Evia. Har suttit här i 4 timmar nu, med en säck fylld av tyger som ryggstöd. Kommer nog inte kunna röra mig i morgon.
F0B873B0-A1DF-432D-B0CD-3E19E14DC47E.jpeg
One of a kind experience 😂 Spännande hur normalt och normalt kan skilja sig bara några flygtimmar bort!
 

Caravelle33

Vacheron
One of a kind experience 😂 Spännande hur normalt och normalt kan skilja sig bara några flygtimmar bort!
Så är det! Det var dock ganska mäktigt att åka genom bergen på Evia på kvällen, på stora delar av sträckan såg man bara siluetten av brända träd mot den mörka himlen men man kände fortfarande brandlukten efter de stora bränderna i somras. Ännu mer intressant blev det när vi pga översvämning var tvungna att ta en väg som egentligen är avstängd pga ras, det låg fan i mig stenar överallt som vi fick kryssa mellan. Den andra vägen var som sagt avstängd pga översvämning
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Vi skulle vidare till Loutra Edipsou och en vän till oss som bor där och har flera butiker hade varit i Aten och fyllt på lagren, han erbjöd oss skjuts och vi sade ja. Vad vi inte visste var att han har plockat ur baksätet på bilen och att hela bakdelen var full med varor, 4 av 6 resväskor på taket var hans. Jag vägrade låta min hustru sitta bak, utan bälte och säte bland en massa varor och fick sedan sitta i 5,5 timmar och ångra mig. För greker verkar det inte vara några konstigheter dock.
Fy fan men ändå lite charmigt måste jag tycka 😎😉
 

mrowkoob

Omega
Tycker det ser grymt ut 👍
Panerais signum , stora klockor 😊
Jo visst är Pannor stora men när klockan är bredare än handleden som vinkeln gör att det ser ut och bandet ser ut att vara för långt , så tycker jag personligen inte det är så himla snyggt. Smaken som baken. Tycker 995 är väldigt fin så får väl se hur jag tycker den ser ut på min strax över 17.5 cm handled.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jo visst är Pannor stora men när klockan är bredare än handleden som vinkeln gör att det ser ut och bandet ser ut att vara för långt , så tycker jag personligen inte det är så himla snyggt. Smaken som baken. Tycker 995 är väldigt fin så får väl se hur jag tycker den ser ut på min strax över 17.5 cm handled.

Fast den sticker inte ut utanför

5980EDF0-1DFF-482E-853C-D030A0297A31.jpeg


Och långt band är med flit, jag köper extra långa. Längre än vad som kommer standard. Du behöver embracea att vi alla har olika preferenser utan att lägga värdering i det. Extra flärp är att leva livet med med mening i mina ögon :D
 

mrowkoob

Omega
Fast den sticker inte ut utanför

5980EDF0-1DFF-482E-853C-D030A0297A31.jpeg


Och långt band är med flit, jag köper extra långa. Längre än vad som kommer standard. Du behöver embracea att vi alla har olika preferenser utan att lägga värdering i det
Det är ju just det jag skriver "smaken som baken" och jag tycker dvs helt subjektiv åsikt. Alla gillar olika. Och som du själv skriver så var det vinkeln. Altså kritiserar jag inte dig och omfamnar (sorry skippar svengelskan) ;-) din åsikt.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jo visst är Pannor stora men när klockan är bredare än handleden som vinkeln gör att det ser ut och bandet ser ut att vara för långt , så tycker jag personligen inte det är så himla snyggt. Smaken som baken. Tycker 995 är väldigt fin så får väl se hur jag tycker den ser ut på min strax över 17.5 cm handled.
Viktigast är hur man tycker klockan sitter på egen handled. Sen skall man komma ihåg att klockor inte spenderar så mycket tid sittande på mitten av handleden om man inte har klockan väldigt tight.
Den kommer hänga över på ena eller andra sidan av handleden en stor del av tiden.
Jag har också ca 17cm handled numera och här är ett par fläskiga klockor som ändå funkar ok, än så länge :)
116A9BE0-2E9C-4644-98A4-EFC215D3A481.jpeg

037CDBE1-41CC-4D69-A931-27EAC6AC77EA.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Viktigast är hur man tycker klockan sitter på egen handled. Sen skall man komma ihåg att klockor inte spenderar så mycket tid sittande på mitten av handleden om man inte har klockan väldigt tight.
Den kommer hänga över på ena eller andra sidan av handleden en stor del av tiden.
Jag har också ca 17cm handled numera och här är ett par fläskiga klockor som ändå funkar ok, än så länge :)
116A9BE0-2E9C-4644-98A4-EFC215D3A481.jpeg

037CDBE1-41CC-4D69-A931-27EAC6AC77EA.jpeg
Och vad som är väldigt tight är också en smaksak. Mina klockor tycker jag inte sitter så tajt, de sitter ändå kvar. Det beror en hel del på bandet med såklart.
 
Topp