• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Bandbyte mot något ljusare i höstmörkret.

20211015_204953.jpg
 
Senast ändrad:

Klockentusiasten

Cartier
2-Faktor
Just de, jag frågade ju om man inte skulle få någon "tag" med till klockan och fick ju svar snabbt att så inte är fallet. Men såg att även watch-ID papperet är blankt. De kunde väl tryckt dit en stämpel iaf? Men det kanske inte är nödvändigt? :)
20211007_152031.jpg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Just de, jag frågade ju om man inte skulle få någon "tag" med till klockan och fick ju svar snabbt att så inte är fallet. Men såg att även watch-ID papperet är blankt. De kunde väl tryckt dit en stämpel iaf? Men det kanske inte är nödvändigt? :)
20211007_152031.jpg
Panerai rekommenderar starkt sina återförsäljare att stämpla certet, så den du har köpt av här har "gjort fel".
 

Sunray

Omega
2-Faktor
Äntligen lite tid över… fick på det nya blå Panerai gummit 😉 Tyckte det blev hur bra som helst, perfekt match med den blå visaren och texten 😄 Tack Krons Ur för den smidig leveransen.
 

Bilagor

  • C933DC12-5ABD-4DD2-822D-1BEF65127F56.jpeg
    C933DC12-5ABD-4DD2-822D-1BEF65127F56.jpeg
    405.2 KB · Visningar: 4
  • D11E3EF1-E122-4473-9375-15FD36A950F4.jpeg
    D11E3EF1-E122-4473-9375-15FD36A950F4.jpeg
    372.3 KB · Visningar: 4
  • FCC44089-6D5C-46B4-B635-F4E60E5D8822.jpeg
    FCC44089-6D5C-46B4-B635-F4E60E5D8822.jpeg
    424.5 KB · Visningar: 4

rickards

Rolex
2-Faktor
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊
 
D

Deleted member 36210

Guest
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊
Intressant tajming. Tänkte samma sak men hade inte planerat att yttra min åsikt förrän jag läste ditt inlägg. Är också noob på märket men diggar deras egna design om än något stora klockor (vilket verkar vara deras grej). Läste ovan "Syskon till namn fast helt olika" - utöver lumens olika nyanser är de båda klockorna mycket lika enligt en oinsatt. GIllar att läsa panerai, breitling och rolextrådarna då de alla är fina men även alla över min prisnivå.
 

johnz

Rolex
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊
Tänk ungefär så här.
 

rickards

Rolex
2-Faktor
Intressant tajming. Tänkte samma sak men hade inte planerat att yttra min åsikt förrän jag läste ditt inlägg. Är också noob på märket men diggar deras egna design om än något stora klockor (vilket verkar vara deras grej). Läste ovan "Syskon till namn fast helt olika" - utöver lumens olika nyanser är de båda klockorna mycket lika enligt en oinsatt. GIllar att läsa panerai, breitling och rolextrådarna då de alla är fina men även alla över min prisnivå.
Haha, tänkte exakt samma sak gällande "syskon till namn fast helt olika" 😁 Typ jättelika tänkte jag för mig själv.
 

Stevo

Omega
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊
Det är just det som är häftigt med Panerai... Alla ser likadana ut i mångas ögon om man inte är insatt i märket.
Men dom som är insatta, kan se skillnaderna mellan olika modeller.
Den tickar i alla boxar förutom kanske dresswatch enligt mig.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊

Panerai är i grunden dykarklockor och i dess sanna bemärkelse en tool watch. Vidare är den fullkomligen nedsmetad av Italiensk ”det blir som det blir-anda”.
Som du vet lägger i princip alla tillverkare enormt fokus på ostig storytelling MEN om det är någon tillverkare som verkligen har en historia och som fortsatt låter dess dna leva vidare i designen UTAN att trycka ner det i halsen på dig så är det - Panerai.

Det är lätt att tycka att modellerna ser likadana ut vid första anblicken men ger det lite tid så kommer det finnas små detaljer i deras formspråk som just DU uppskattar och därefter börjar jakten efter den modell som har flest kombinationer av just dessa attribut.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Med risk för att bli idiotförklarad så kan jag inte riktigt få grepp om vad för typ av klocka Panerai är? Supernoob på märket, och vid en snabb anblick så ser många likadana ut... 🙄 Men tänker vi att det är en dykare, tool watch, nån slags field watch eller stor dressare? Många ser redigt stora ut, men verkar bäras till rätt dressade kläder. Många är också väldigt snygga och passar uppenbarligen till mycket, men jag begriper inte riktigt vad de ska identifieras som 😊

Intressant tajming. Tänkte samma sak men hade inte planerat att yttra min åsikt förrän jag läste ditt inlägg. Är också noob på märket men diggar deras egna design om än något stora klockor (vilket verkar vara deras grej). Läste ovan "Syskon till namn fast helt olika" - utöver lumens olika nyanser är de båda klockorna mycket lika enligt en oinsatt. GIllar att läsa panerai, breitling och rolextrådarna då de alla är fina men även alla över min prisnivå.

Välkomna till den här avdelningen!

För mig som enbart grottar i Panerai (en sanning med modifikation, men typ så) så ser alla andra märken precis likadana ut. Rolex blir jag exempelvis inte alls klok på. Det finns en modell som heter Submariner som verkar finnas i 100 exakt likadana modeller, osv. :) Så, kort sagt, jag tror verkligen det handlar om hur insatt man är i märket. Panerai sticker ut för de ser annorlunda ut mot många andra klockor, och därmed föreställer jag mig att man inte lärt sig se skillnad. För en noob är en Omega PO, en Rolex Sub, en BlancPain FF, en Longines Hydroconquest, etc. etc. etc. exakt samma klocka. Så därmed blir alla Paneraimodellerna bara "en Panerai" för alla Panerai-noobs.

Det som är underhållande är att när man lyfter på locket så kan man leta sig fördärvad efter den där pannan som är perfekt, som har exakt det man vill ha, trots att det finns i runda slängar 770 modeller (korrekt siffra). :)

För övrigt... Panerai härmade Rolex, precis som många andra, men det var när de i praktiken var Rolex för 80 år sedan, och de har valt att inte härma Rolex efter det datumet. :)
 
Topp