• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nurburgking

Cartier
kom på att jag även köpte det blå camot som jag sen inte använde, tänkte att det skulle passa en bmg jag skulle köpa då…


A4C62650-EAEA-4274-9F85-E4C0381FB2AB.jpeg
Mycket snyggt! Skulle vilja ha ett som ditt mörkblåa men i grönt - Verkar dock inte finnas på Panerais sida..
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Åsikter om pam632? Helt missat den referensen, men guldvisarna är ju något som verkligen lockar. Kan tänka mig att de fångar ljuset på ett väldigt läcker vis... Och om man bortser från 100m wr och snapback, är det samma kvalitetskänsla som de äldre bettarinivarianterna?
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Åsikter om pam632? Helt missat den referensen, men guldvisarna är ju något som verkligen lockar. Kan tänka mig att de fångar ljuset på ett väldigt läcker vis... Och om man bortser från 100m wr och snapback, är det samma kvalitetskänsla som de äldre bettarinivarianterna?
Ja, det är samma känsla i övrigt. Det är en bra ref. Själv skulle jag skaffa en 634 om jag orkade jaga och hade mycket pengar över ...
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Det ger inte samma distortionseffekt. Det är lika platt på ovansidan. N.... ej ... vänta nu, jag har nog fel. Det är nog samma glas på de där modellerna...

När jag grävde djupt i det så var det tydligt att det var bettarinis med p.5000-verk som hade annat glas. Jag inser nu att 630 (som kom i samma serie som 632) faktiskt hade det "tjockare" glaset. Ja, så var det. Så glöm vad jag har sagt...
 

apelsin.med.urverk

Panerai
2-Faktor
Det ger inte samma distortionseffekt. Det är lika platt på ovansidan. N.... ej ... vänta nu, jag har nog fel. Det är nog samma glas på de där modellerna...

När jag grävde djupt i det så var det tydligt att det var bettarinis med p.5000-verk som hade annat glas. Jag inser nu att 630 (som kom i samma serie som 632) faktiskt hade det "tjockare" glaset. Ja, så var det. Så glöm vad jag har sagt...
Alltid lika hjälpsam🙂
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor

cjperry

Audemars
2-Faktor
Topp