• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske! Om jag hade fått välja hade jag tagit en panna med sandwich, guldvisare och dubbelkupat glas i 44mm. Base, marina, Luminor eller Radiomir spelar ingen roll, tror jag.

Edit. En 372 i 44mm är det väl aldrig någon som har efterfrågat gissar jag på….
Ja. Det är den eller 663 som är bäst. Och det är antagligen där du hamnar inom 3-9 månader (hoppas jag)
 
  • Like
Reactions: Ncs

cjperry

Audemars
2-Faktor
Leklandspanna.

20220113_105903.jpg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag tror helt enkelt att Panerai vill komma bort från stämpeln stora klockor och attrahera fler köpare genom att bli som alla andra klockmärken. Det är beklagligt men pengarna ligger nog i 42mm segmentet.
Alla befintliga 47mm kommer få en prisökning på ungefär 700% för dom kommande SE modellerna blir för dyra och och limiterade… man kommer inte kunna gå på gatan med en 47:a utan att riskera att få armen avhuggen. Kom ihåg vart ni hörde det först 😜🤣
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
:( Ok. Booooring.

Eller ja, alltså, 372 i 44mm blev väl plötsligt väldigt mer möjlig då.
Med ett p5000 😍

Alla befintliga 47mm kommer få en prisökning på ungefär 700% för dom kommande SE modellerna blir för dyra och och limiterade… man kommer inte kunna gå på gatan med en 47:a utan att riskera att få armen avhuggen. Kom ihåg vart ni hörde det först 😜🤣

Panerai blir nya Patek med Tiffay-tavlan. Vi kan sälja av vad vi har, dra oss tillbaka och handla Pre-v utan att det rör oss i ryggen.
Jag går nu raka vägen in till min chef och säger upp mig 💪
 

Fredgusta

Panerai
Hade de kunnat göra en 372a i 42mm med Due-boetten som utgångspunkt men bara borsta kronlåset och öka wr till 100m så kommer det inte behövas designas några andra Luminors för all framtid. 🙃
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Närmaste du kommer är nog PAM911 om du måste ha guldvisare.. Då får du grön sandwich tavla, guldvisare och subsekund

1641989765856.png


Annars är 915 som @Alarik skriver ett bra val, men även 510 och 111 (båda dessa finns med både sandwich och painted) bra val om det är sandwich som är viktigt :)

Jag gillar ju sandwich, men det är inte dödsviktigt. Jag tycker däremot att just 911 är så nära Panerai-perfektion man kan komma i min bok.

Tyvärr är priset på 911 vad det är och om inte nån på KS vill flippa sin så blir det kanske en 915 för min del istället.. om jag inte skall gå tillbaka till 47mm med en 422.
eller.. om jag säljer lite saker jag inte behöver kanske?

Annars är ju 995 en drömklocka för min del, fast det är ju en helt annan sorts panna än 911 trots den gröna tavlan.
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar ju sandwich, men det är inte dödsviktigt. Jag tycker däremot att just 911 är så nära Panerai-perfektion man kan komma i min bok.

Tyvärr är priset på 911 vad det är och om inte nån på KS vill flippa sin så blir det kanske en 915 för min del istället.. om jag inte skall gå tillbaka till 47mm med en 422.
eller.. om jag säljer lite saker jag inte behöver kanske?

Annars är ju 995 en drömklocka för min del, fast det är ju en helt annan sorts panna än 911 trots den gröna tavlan.

dyker du upp på en gtg en dag i Stockholm ser jag till att ta med min 995
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
372 är bäst, ingen protest.
Saknar, men ångrar inte att jag sålde, den.

Kämpar på med att försöka hitta nån modell jag vill ha i 44mm men det går inte. Panerai har medvetet gjort något fel på samtliga pannor <47mm, eller så känns det iaf.
I väntan på en 372/422 i 44mm kanske jag köper just en 422.. jag tror jag behöver en GTG. Kanske när den här Omikronröran lagt sig lite.
 

Gustav K

Omega
Saknar, men ångrar inte att jag sålde, den.

Kämpar på med att försöka hitta nån modell jag vill ha i 44mm men det går inte. Panerai har medvetet gjort något fel på samtliga pannor <47mm, eller så känns det iaf.
I väntan på en 372/422 i 44mm kanske jag köper just en 422.. jag tror jag behöver en GTG. Kanske när den här Omikronröran lagt sig lite.
Radiomir bärs ju mindre än sina 47mm, gillar 721:an!
 
Topp