• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

VanDusen

Rolex
2-Faktor
Ah, har missat dem. Ngn som kan uttala sig om fejkpatinan och hur den upplevs IRL?
Varför begreppet ”fejkpatina”? Varför inte beige/ljusbrun/ecru/cream?

Det är en fantastisk fin färg som gör sig riktigt bra mot den svarta tavlan och som är en dröm att matcha band och söm med. Enda negativa med färgen är att lysmassan inte är lika långvarig som t.ex den vita
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ah, har missat dem. Ngn som kan uttala sig om fejkpatinan och hur den upplevs IRL?
Ja oh ja. Nästan alla mina pannor både nu och historiskt har haft ecrufärgade index. I love it. En sak jag framförallt gillar med det, som jag har tjatat om mycket, är att den behåller sin färg i dagsljus trots att lysmassan i den är hyggligt stark. De pannor med vita index brukar skifta i grönt pga lysmassan och får en för mig dassig känsla. 😁

Andra personer i den här tråden har andra åsikter. Men det finns inget vad jag vet som är tekniskt dåligt med ecrufärg, utöver vad @VanDusen sa.
 

Zozoo

Rolex
Från bruna bönor till brun tavla

image.jpg
 

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ah, har missat dem. Ngn som kan uttala sig om fejkpatinan och hur den upplevs IRL?

den sitter på flera andra pannor, jag har det på min 721 och min gamla 590. Jag föredrar den ecru-färgade lysmassan före den gröna. Jag och många andra i tråden, vad jag ser.
 
Senast ändrad:

Fredgusta

Panerai
Är det någon här som fortfarande har en 683a här? :) Hur hårt sitter vridringen på den i jämförelse med 682an? Jag har märkt att den kan glappa lite... Är det samma problem på 683an?
 

ToolDiver

KS Explorers Club
Leker med barnens Batmanprylar. Om Bruce Wayne skulle välja en klocka skulle det troligtvis vara Patek eller Jaeger men om Batman skulle välja en klocka skulle det troligtvis bli en Panerai och antagligen PVD. Själv får man nöja sig med PAM510 och leka med barnens Batmobile 😜
3A67780C-3416-4FC2-B2FE-7734E6E39868.jpeg
82A38CBA-A502-4F4F-AF49-26C70A773D58.jpeg
BEC75CC0-955B-446F-A178-D7F44CD58BBC.jpeg
0C2E5831-1A6A-459F-9AF9-3ACF1566B260.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
E31BC378-2A42-477F-82FF-0106E2017118.jpeg
4ADDAB40-6EF4-4AA3-9007-80D4D03C88EB.jpeg

Vad kompletterar man en PAM111 och PAM305 med om man har en paneraibudget på 50k?
Spännande fråga... Känns så mkt enklare att fundera vad ngn annan saknar än att försöka hitta hem själv, därmed inte sagt att jag vet vad du behöver 😊 men en Radiomir känns rätt, 47mm och ngt svart skulle sitta perfekt... Så jag lägger min röst på en 504, gillar den själv riktigt mkt även 339 men den landar utanför budget. 504 tror jag går att landa för 50k 🤘
 
Topp