• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag förstår mig inte riktigt på Olegs hemsida.
Om man tex går in och ska beställa Croco-band så finns det ingenstans att välja färg?
Ska man skicka ett email och fråga?
Mest sugen är jag på ett Olive green (jag gissar att det bör heta nåt ditåt (andra bilden nedan) men detta lyckas jag inte heller hitta på hemsidan…

Nån som har koll på hur det funkar att handla där?

IMG_0055.jpeg

IMG_0056.jpeg
Ingen förstår sig på Olegs hemsida. Kontakta via Instagram

Om man tex går in och ska beställa Croco-band så finns det ingenstans att välja färg?
Mest sugen är jag på ett Olive green (jag gissar att det bör heta nåt ditåt (andra bilden nedan) men detta lyckas jag inte heller hitta på hemsidan…

IMG_0055.jpeg

IMG_0056.jpeg
Otroligt att man kan ha en hemsida som ingen lyckas beställa från? Stäng ner skiten och ge plats åt annat kan man tycka

IMG_0055.jpeg

IMG_0056.jpeg
DM på IG eller WhatsApp så
Får du kontakt, scrolla igenom hans bilder och skicka en dump på det du gillar och sen tar ni det därifrån. Han är hur bra som helst att ha att göra med…

Det var inte många dagars användning innan 111ans glasring fick smaka dörrkarm 😛 tur det är en klocka som bär slitaget väl. Till skillnad från typ AP RO, Cartier Tank osv

Blev nästan glad när jag såg "skadan" för nu är det MIN 111a och inte någon annans 😉
IMG_7929.jpeg
Helt rätt. Första repan är den bästa repan.
Ps. Fulpolera nu inte bort något på egen hand. Lämna in och låt ett proffs göra det om du sover dåligt.

Det var inte många dagars användning innan 111ans glasring fick smaka dörrkarm 😛 tur det är en klocka som bär slitaget väl. Till skillnad från typ AP RO, Cartier Tank osv

Blev nästan glad när jag såg "skadan" för nu är det MIN 111a och inte någon annans 😉
IMG_7929.jpeg
Alltid trevligt med klockor som tål "minnesmärken" och skulle du vilja är det inte så dyrt med en ny glasring. Har för mig att jag betalt ca 1500 kr men det var några år sedan.

Packar 590 för lite service.
Smidigt att boka via Panerai och finfin service så långt. Lite irriterande att jag var tvungen att vara hemma och möta DHL för att ta emot det tomma service-kitet. Det kändes som lite overkill

IMG_9175.jpeg

Jag hade precis samma upplevelse, otroligt smidigt. När jag skickade in min gissade de på sex veckor för att slutföra jobbet efter att de tagit emot den men sen fick jag mail om att den var klar efter halva tiden. Nu väntar jag bara på att den ska nå mig igen. :)

Jag hade precis samma upplevelse, otroligt smidigt. När jag skickade in min gissade de på sex veckor för att slutföra jobbet efter att de tagit emot den men sen fick jag mail om att den var klar efter halva tiden. Nu väntar jag bara på att den ska nå mig igen. :)
En korkad fråga.
I paketet var det en vadderad bok och ett tjockt kuvert. Ska boxen tryckas ner i kuvertet eller och sedan i påsen eller hur är det tänkt?

En korkad fråga.
I paketet var det en vadderad bok och ett tjockt kuvert. Ska boxen tryckas ner i kuvertet eller och sedan i påsen eller hur är det tänkt?

Nu gör du mig osäker, men jag lade helt klart klockan i boxen och sen tror jag att jag lade boxen i det vadderade kuvertet och sen allt ned i plastkuvertet. Jag lade också i de signerade papperen med servicebeställningen. När de väl tagit emot och inspekterat klockan fick jag sen ett officiellt kostnadsförslag som jag fick godkänna igen och sen satte de igång. Det vart efter detta det tog tre veckor.

Jag tog bort bandet. Sedan skickade jag inte heller med bandstavarna. På så sätt fick jag en ny uppsättning utan kostnad efter service :).

Även jag skickade in utan band. Lät dock wire lugsen sitta kvar.

På samma tema: Varje gång jag byter band på en radiomir är jag lite rädd för att nån av de yttepyttesmå skruvarna ska slita sig. Brukar ni ha reserver hemma?

På samma tema: Varje gång jag byter band på en radiomir är jag lite rädd för att nån av de yttepyttesmå skruvarna ska slita sig. Brukar ni ha reserver hemma?
Nope. Bad att de skulle byta min vid service efter 5 år bara för att. 6 år senare är de dock fortf fina.

Nej, men jag skruvar aldrig upp dem helt utan bara så långt så att man kan ta ut hornen.

• KS Like
Reactions: kmg
Bra poäng. Du som är referensnörden här, kan du komma på någon med den boetten som rimligen kan vara utplockad 2021 (såsom framgår av annonsen)?
Står dock 2001, vilket bara är 2 år på hyllan hos AD/fabrik (B = 1999). Jag har haft flertalet pannor med cert stämplat 2-3 år efter produktionsår, så just den biten är inte knasig enligt mig. I övrigt upplever jag den identisk med min 009 även om den har ett annat boettnummer.

Har inte hittar några konstigheter med annonsen annat än att refensen i sig inte är utskriven!

Tillbaka
Topp