Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag satte mig alltid på ett vitt lakan innan jag började skruva av dem.Så även jag men nån gång kommer man väl dabba sig...![]()
Radiomir 1940 alltså? 11 klockor. Jag har haft och gillar 655Sugen på en tunn Radiomir 42mm (eller mindre). 512 och 574, finns det mer ref att snegla emot? 100m WR krav
watchbase.com
Behöver inte vara 1940 faktiskt. Jag var inne på watchbase men hittade inte filtret som gjorde det enklare, tack!Radiomir 1940 alltså? 11 klockor. Jag har haft och gillar 655
![]()
Search the WatchBase database » WatchBase
Search the WatchBase database. Use the search box to search by watch name or reference number, and/or use the filter options on the left.watchbase.com
Skall vara samma enligt @mårts eminenta tabell.Behöver inte vara 1940 faktiskt. Jag var inne på watchbase men hittade inte filtret som gjorde det enklare, tack!
655an ser lite knubbigare ut än 574/512, kan det stämma eller?
Den är samma lika, ja.Skall vara samma enligt @mårts eminenta tabell.
Mårts Panerai-storleksguide
Hej! Eftersom det ofta kommit frågor här i Paneristi Sweden på nivån "passar den här klockan min handled", så höll jag länge ett gäng olika referensers mått i huvudet. Nu tyckte jag det var dags att göra en rejäl databas med exakta siffror för så många referenser som möjligt, och då har jag...klocksnack.se
Samma storlek, som Caravelle sa.Behöver inte vara 1940 faktiskt. Jag var inne på watchbase men hittade inte filtret som gjorde det enklare, tack!
655an ser lite knubbigare ut än 574/512, kan det stämma eller?
Svar ja.Ska man låta Panerai polera klockan när den är på service?
Jag har inget emot lite repor men är de duktiga på polering kanske det är lite kul?
Ska man låta Panerai polera klockan när den är på service?
Jag har inget emot lite repor men är de duktiga på polering kanske det är lite kul?
Svar ja.
Tack för tydliga svarNu har jag inga bra före/efter-bilder men min 753 gick från tydligt använd med en deli swirls och mindre repor till att se ut som fabriksny efter ett besök hos Panerai. Jag är helnöjd. Mitt svar är alltså att man inte ska vara rädd för det, i alla fall inte på en Radiomir.![]()
Jag hade inte gjort det men jag har heller inget emot att en panna ser använd ut. Tar mycket hellre skarpa boetter med dings och repor än en blingig panna med överpolerade luggar.Ska man låta Panerai polera klockan när den är på service?
Tack för infon grabbar!Samma storlek, som Caravelle sa.
42mm radiomir (utan 1940) bärs ju då vääääldigt mycket mindre, men om det ska vara en liten klocka så är det 337 du letar efter.
Annars är det de nyare 40mm radiomir och luminor du får titta på, de referenserna har jag inte koll på, de hittas lätt på panerais hemsida.
Radiomir 1940 och Radiomir har egentligen inte identiska boetter, det är lite skillnad i formen på dem, speciellt när det rör sig om tunna handvevade urverk. Radiomir bärs MYCKET mindre än Radiomir 1940.Tack för infon grabbar!
337 såg ju lovande ut också, är det ”bara” för att lug-lug blir så mycket mindre eller är det någon ytterligare skillnad i boett?
En dyrköpt sådan tyvärr. Jag jobbade mig igenom ett antal Paneraimodeller innan jag hittade favoriternaOk spännande! Tack för din expertis
Kolla 338 också om du gillar titan och guldvisareTack för infon grabbar!
337 såg ju lovande ut också, är det ”bara” för att lug-lug blir så mycket mindre eller är det någon ytterligare skillnad i boett?
Ganska stor skillnad i boettform tom.Radiomir 1940 och Radiomir har egentligen inte identiska boetter, det är lite skillnad i formen på dem, speciellt när det rör sig om tunna handvevade urverk. Radiomir bärs MYCKET mindre än Radiomir 1940.
De är duktiga, men en polering är en polering.Ska man låta Panerai polera klockan när den är på service?
Tack för tips men dom aktuella känns som 337, 512 och 574 just nu. Men det haglar ju inte Radiomir på köp och sälj…Kolla 338 också om du gillar titan och guldvisare
Alla tre är braTack för tips men dom aktuella känns som 337, 512 och 574 just nu. Men det haglar ju inte Radiomir på köp och sälj…
Tror tyvärr att du får leta på andra ställen, men i slutändan är det värt allt sökande.Tack för tips men dom aktuella känns som 337, 512 och 574 just nu. Men det haglar ju inte Radiomir på köp och sälj…
De är duktiga, men en polering är en polering.
Jag tillhör dem som föredrar skarpast möjliga kanter och kan leva med smårepor.
Men vi snackar finlir och nörderi. Är man inte så petig är en polering inte hela världen.
Det som möjligen talar emot polering är om man tänkt flippa klockan inom ett år. Då har man förmodligen hunnit samla på sig smårepor och hairlines, och vissa köpare föredrar opolerat.
Ja 3312 testade jag som referensobjekt när jag köpte 422. Tror jag skrev om det och att den tyvärr inte satt så bra. Blev mest platt.Aha, du har testat? Jag har inte trillat in i butiken på ett halvår.
Jag tror vi är i fel tråd, för övrigt![]()
Kan tänka mig det.Ja 3312 testade jag som referensobjekt när jag köpte 422. Tror jag skrev om det och att den tyvärr inte satt så bra. Blev mest platt.
Men det är spännande med proportioner. En av mina drömpannor, 2979, är också rätt platt men känslan på handleden är 110%.Kan tänka mig det.
På det temat ... "luggar" ... det är ju inte ens en förkortning, det är bara okunskap, det heter horn.Lite OT men har du klockan runt fotleden @agraw ?
Säljes - Panerai travel case & OEM gummi XS
Säljer ett oanvänt travel case av senaste modell. Travel case från Panerai: 350 kr. Också ett XS 24mm svart gummi i finaste begagnat skick. Sällsynta att komma över, men välbehövliga för de med mindre vriststorlek. Bilden är lånad. Pris: 1000 kr. Priset inkluderar frakt.klocksnack.se