• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

metamorfos

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Stort tack för en trevlig GTG igår de, och kanske störst till @peterc son gästspelade utomsockens ifrån.

Idag, fredag och i det som i mina ögon är en utav de bästa Bettarini-modedellerna: 590! även på ett grymt hajskinsband för en extra pre-v känsla

B6EA3F50-DC82-4920-91D1-878AC1B8DFEB.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Stort tack för en trevlig GTG igår de, och kanske störst till @peterc son gästspelade utomsockens ifrån.

Idag, fredag och i det som i mina ögon är en utav de bästa Bettarini-modedellerna: 590! även på ett grymt hajskinsband för en extra pre-v känsla

B6EA3F50-DC82-4920-91D1-878AC1B8DFEB.jpeg
Tack själv du och alla andra, helt klart en trevlig och rolig upplevelse som absolut gav mersmak.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
587 är svinbra, potentiellt nästa panna för mig

Du har även 673, 685, 687 med svärdvisare..

Om "Paneristi Edition 2020"-bilden jag såg under P-Day var äkta så kommer denna också ha svärdvisare
Man tackar och bockar! Då har jag lite att göra på jobbet under dagen! :D

EDIT: @azcii Stämmer det att 673 kom 2016 och bara tillverkades i 1000 ex?
 
Senast ändrad:

frankie

Breitling
Hej. Har en fråga angående fake panerai klockor. Hur kan man säkrast kolla om den är äkta? Vad jag själv kan göra? Min pam023 är full set. Och urverkets nummer stämmer med certet, är det ett bevis nog? Tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Andreas
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det låter ju som en bra start iaf med ett matchande cert. Cert kan ju iofs också förfalskas. Lägg upp ett par bilder så kan vi nog hjälpa dig lite bättre

Hej. Har en fråga angående fake panerai klockor. Hur kan man säkrast kolla om den är äkta? Vad jag själv kan göra? Min pam023 är full set. Och urverkets nummer stämmer med certet, är det ett bevis nog? Tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Andreas
 

frankie

Breitling
Så här ser urverket ut iallafall. Finns det vad ni vet nån fake som har ett till synes originalverk med panerai inskription?
 

Bilagor

  • D637C97C-AAAF-440B-9580-2C77362A143A.png
    D637C97C-AAAF-440B-9580-2C77362A143A.png
    237.5 KB · Visningar: 5

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Då får vi vänta och se om någon av experterna har några synpunkter.
Annars är det bäst du kan göra att besöka en Panerai AD (butik/återförsäljare) och be dem kolla.
 

frankie

Breitling
Inte för att vara den som är den, men du har inte en lite bättre bild? :)
Om du menar min pam023. Så kan jag försöka ta en bättre bild. Men kameran är kass på min telefon. Men min fråga är lite hur vanligt är det med replikor som är så pass detaljerade och med alla papper och full set. Och var marknadspris jag gav för den..för när jag googlat så hittar jag samma typ av urverk i dom som har varit sålda hos handlare med bra rykte..men men är ny inom denna krets gillar bara klockor
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Stort tack för en trevlig GTG igår de, och kanske störst till @peterc son gästspelade utomsockens ifrån.

Idag, fredag och i det som i mina ögon är en utav de bästa Bettarini-modedellerna: 590! även på ett grymt hajskinsband för en extra pre-v känsla

B6EA3F50-DC82-4920-91D1-878AC1B8DFEB.jpeg

Med risk att bli dödad måste jag faktiskt säga att 911 i all ära men jag tycker nog att 590 är bästa bettarinin.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Om du menar min pam023. Så kan jag försöka ta en bättre bild. Men kameran är kass på min telefon. Men min fråga är lite hur vanligt är det med replikor som är så pass detaljerade och med alla papper och full set. Och var marknadspris jag gav för den..för när jag googlat så hittar jag samma typ av urverk i dom som har varit sålda hos handlare med bra rykte..men men är ny inom denna krets gillar bara klockor
Det finns ganska gott om replikor på 023, så vem vet.
 
Topp