• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Pilot

Panerai
2-Faktor
78E97B46-5BB2-4F9E-A822-41B3F5669158.jpeg

trevlig helg alla!
 

Yoshiikee

Rolex
2-Faktor
PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
Smäller på några skott direkt så får det bli en paket öppning senare. Två klockor ut (422 & 662) men en värdig ersättar
PAM127 ska Fiddy...
20201016_095106.jpg
20201016_094716.jpg
PostNord skötte sig som tur var, hade blivit en jobbig helg annars.
Smäller på några skott direkt så får det bli en paket öppning senare. Två klockor ut (422 & 662) men en värdig ersättar
PAM127 ska Fiddy...
20201016_095106.jpg
20201016_094716.jpg

Grymt, det var inte längesen vi sågs och du skulle köpa en 112 av mig :)

Du kommer inte ångra dig, den är så jävla magisk!
 

kmg

Patek
2-Faktor
Alltså tavlan är nog lite blankare än den i min Pre-A1 iaf, när jag jämför. Men som @mårt säger gör det kupade glaset mycket (hur ljuset bryts/reflekteras). Får jämföra med en 510 på nästa GTG !


Lite redigerad är den såklart, men inte mycket. Tavlan ser i princip ut som den gör på den bilden skulle jag säga. Sen ser "LUMINOR PANERAI GMT" och "8 DAYS" texten lite vitare ut när man tittar på den utomhus i molnigt kallvitt ljus än den gör när man tittar på den i inomhus i lite varmare ljus.
Hur är den jämfört med gröningen? Map matthet alltså
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Tro och tro. Så du menar att tavlans struktur och matthet ändras med glaset? Att bilder kan påverkas är jag med på men i verkligheten är ju tavlan vad den är.
Men hallå. Jag menar givetvis att en tavla under ett plattare glas ser annorlunda ut jämfört med ett mer kupat.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Grymt, det var inte längesen vi sågs och du skulle köpa en 112 av mig :)

Du kommer inte ångra dig, den är så jävla magisk!
Ha ha nej och då hade jag ingen aning om vilken galen resa som startade :)
Kollade nu och det var 29okt 2018, dvs snart precis 2 år sedan, funderar på om jag ska tacka för det mötet eller... Jo det har varit vansinnigt roligt så tack! Här en bild på 112an som jag inte har koll på vart den är nu 👍
20181029_173217.jpg
 
Topp