• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Jag säger hej och trevlig helg 🖐 fortsätter att kämpa på i värmen 😘
8A69CE80-9D44-46C6-BE64-F86B713877B3.jpeg
 

Benjamin1910

Cartier
Jag har kanske inte flippat ofta men sålt totalt 5 pannor och alla var här på KS.
Jag har inte gjort det tidigare men då kronan står så lågt kan det kanske vara bra att sälja internationellt. Testa gå via fb gruppen ”paneristi.com sellers”
Jag har visserligen inte sålt många men när jag gjort det har det varit på KS, Paneristi.com, inbyten till handlare mot andra pannor men även blocket.
Tack för tipsen, testar att posta i dem grupperna också. Hade ju varit kul/smidigt att sälja här men snart är man ju nere på inbytespris 🙄😬
 

Ahlman

Cartier
Tja!

Börjar närma mig insikten att panerai är jävligt coolt och det är dags för en första snart, men då slog det mig; Hur kommer det sig att panerai har ett såpass stort following?

Det finns ju många klockmärken med samma typ av legacy osv, men få märken har fått igång sin fanbase på samma sätt som panerai, vad är anledningen?
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Tja!

Börjar närma mig insikten att panerai är jävligt coolt och det är dags för en första snart, men då slog det mig; Hur kommer det sig att panerai har ett såpass stort following?

Det finns ju många klockmärken med samma typ av legacy osv, men få märken har fått igång sin fanbase på samma sätt som panerai, vad är anledningen?
Kan vara för att dem har en tillräckligt egen design som få andra märken. Personligen har jag märkt att mitt intresse för klockor nästan försvinner helt när jag inte har en Panna.

Kan väl säga att jag är intresserad av Panerai mer än klockor :)
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Tja!

Börjar närma mig insikten att panerai är jävligt coolt och det är dags för en första snart, men då slog det mig; Hur kommer det sig att panerai har ett såpass stort following?

Det finns ju många klockmärken med samma typ av legacy osv, men få märken har fått igång sin fanbase på samma sätt som panerai, vad är anledningen?
Jag har egentligen inget bra svar på frågan. Däremot kan jag säga att jag för egen del började gilla snacket runt Panerai och känslan bland fan-basen innan jag började gilla själva klockorna 🤓
 
Topp