• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den bekvämaste klockan...

Airbus

Guld
Friends Of KS
Jag har haft många klockor. En del har jag gillat mer på grund av teknik, uteseende, historik etc. men som inte varit helbekväma att ha på armen. Men så finns de klockor som bara glider på armen och som blir en del av en. De där klockorna som man lätt skulle kunna ha som enda klocka genom livet om man inte var så uppfuckad.

Jag tänker dessa från mitt håll;
Seamaster Diver (förgående variant)
Daytona
GMT 16710
AT Skyfall
Breitling B50 - sjukt - den är ju hur stor som helst men ändå fungerar den.

Sen ett antal som jag aldrig kommit överens med;
Speedmaster Pro - funkar inte på min arm. Åker runt hur mycket jag än justerar länken.
Navitimer - för hög och kompakt. Gäller också ett antal SINN-modeller.
Omega PO 43,5 - för hög och för stor. Måste sitta alldeles för tight för att inte vara i vägen

Observera att detta inte är någon sågning av modellerna som sådana - mer att de aldrig flugit för min del.

Vilka är de bekvämaste ni har eller har haft?

Senast ändrad:
Helt klart denna som 24/h klocka.
25A34098-0C40-4493-B7D5-2C8813E8CD86.jpeg

Annars slår F91W rätt mycke men den är inte lika användbar.

Utforskarn' (36mmm) är hittills den mest bekväma för mig.
Glömmer ofta bort att den är där.

night800.jpg

renklocka1.jpg

.edit.
Får även lägga till Suunto Core.
Stor som ett hus men sitter oväntat klockrent.

suunto.jpg

Senast ändrad:
Seikos 300m Tuna sitter som en smäck på min handled. Aerospace Evo är också med och slåss om topplatsen i denna kategori.

Överlägset bekvämast är min Speedy Pro. Den sitter väldigt bra på min handled.
Men annars tycker jag det är enklare att få till det perfekt när klockan sitter på läder snarare än länk.

Efter att under ca 12 år ha testat mig fram från små 34-36mm (Marathon och CWC) upp till stora boetten och kraftiga länker (BP ff 45mm mm) genom höga boetter som Rolex SDDS och extremt tunna dressare via GP Seahawk med svängd boett till tunga gedigna DD i platina och ovanliga JLC Reverso på länk till Rolex funktionssortiment (Milgauss mm) är min högst subjektiva åsikt att det såklart beror på tillfället, alltså vad ska göra (styrelsemöte eller fjällvandring..) men för vardagsbruk (läs: kontor) så är mina top 3 (ingen rangordning):

Rolex 36mm DJ på trad jubileet (62510H)
JLC Reverso på deras sinnesjukt följsamma sjudelad länk där länkarna ligger omlott.
Rolex SD 16600, den utan maxicaset där balansen mellan länk boett och tyngd är optimerad

En bubblare i sammanhanget värt att nämna är kanske lite förvånande; Rolex Milgauss 116400 pga hur boetten ligger mot handen. Tung men ändå följsamma och slimmade linjer utan nåt som är vasset eller kantigt.

- Speedmaster pro, men bare på natoband.
- GMT 16750 er nok en av dom mest bekväma jeg har provat på jubilee.

Sjöö sandström Worldtimer på gummit tycker jag sitter riktigt skönt.

Cartier Tank i klassiska storleken sitter väldigt bra också. Märks knappt.

Klocka som sitter bedrövligt är enligt mig longines legend diver.

Rolex äldre oysterlänkar tycker jag får oförtjänt mycket skit. Visst, dom är lite rassliga när man bara håller i klockan och skakar på länken, men väl på handleden finns det få övermän. Iallafall på min handled.

Tillbaka
Topp