• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den bekvämaste klockan...

Gillar verkligen Explorer i 36mm. Men även Cartier Tank sitter otroligt skönt.
Den Bulgari Octo Finissimo på gummi jag provade är dock den klocka som är skönast av alla att bära.

79D6F45E-EBA3-4AA2-A634-E16E8DDD251C.jpeg
Den är såå cool. Väger typ inget?

Jag har provat ett par och ingen annan känns så naturlig. Lätt titan men ändå stabil på länk och bandhorn som smeker sig runt handleden. Grand Seiko SBGA221 a.k.a Snowflake
20181123_141734-01.jpeg
15429965415265557593540000906003.jpg

Senast ändrad:
Bumbar med denna :) sjukt skön länk med push/glide lösning i låset som går att joustera på armen. Perfekt vikt, lagom tjock! Solklart det skönaste jag burit hittills.
image.jpg
Du verkar ha gått från att tveka om du skulle köpa den till att näst intill blivit owg med den. Det är ett bra betyg.:)

Kanske man kan säga att ju mindre desto bekvämare? Snart kanske nån postar en liten dam-cartier och går upp i ledning i bekvämlighetsligan? En som är så liten och lätt att man glömmer att den sitter på klassas väl som bekvämast?

Den bekvämasts klockan jag ägt är nog ändå Speedmaster PRO.
Satan va skön den va!
(Arkivbild, finns ej kvar i min ägo :()
42A51477-13C7-408E-9528-7DA1D02FC4CF.jpeg

Kanske man kan säga att ju mindre desto bekvämare? Snart kanske nån postar en liten dam-cartier och går upp i ledning i bekvämlighetsligan? En som är så liten och lätt att man glömmer att den sitter på klassas väl som bekvämast?
Jo så är det, allt annat är snömos. En liten tunn klocka på bra skinnband är så bekvämt det kan bli. Man känner inte att man bär någon klocka. Min Santos Dumont känns inte på handleden och är då rimligast vinnaren.

Tillbaka
Topp