• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eventuellt stora tråden om filmcitat

Abrakadabra

Cartier
Vad jag kan se så finns det ingen tråd som avhandlar filmcitat och tänkte att det kanske inte är en helt dum idé.

Så det är bara att dela med er av era bästa/sämsta/valfritt filmcitat, gärna med en motivering så att vi får lite längd på inläggen med.

ha en god fortsättning :pompus::cigar:
 

Abrakadabra

Cartier
Ett citat som faktiskt får mig att tänka på internet i sin helhet men även klocksnack det senaste är "Are you not entertained? Is this not why you are here?"

15qol5.jpg

De flesta vet nog namnet på filmen men om inte så är det Gladiator ifrån år 2000 :)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det finns en isländsk film som heter "Stella í orlofi", en hyllene sättning ur den lyder:

~Frekar haetti ég að drekka, heldur enn að fara í meðferð :D
 
Senast ändrad:

Rolfen

Rolex
Inget riktigt filmcitat men Ginger Lynn säger denna underbara sak på kommentatorspåret till New Wave Hookers 6:
"Just for the record, I don't have sex with children or animals...although I have worked with Tracy Lords and Ron Jeremy."
 

Hellebring

Cartier
Peter Gibbons: What would you do if you had a million dollars?
Lawrence: I'll tell you what I'd do, man: two chicks at the same time, man.

Office space :D
 
Inget riktigt filmcitat men Ginger Lynn säger denna underbara sak på kommentatorspåret till New Wave Hookers 6:
"Just for the record, I don't have sex with children or animals...although I have worked with Tracy Lords and Ron Jeremy."

Om man kollar porr med kommentarsspåret på är man fan cineast på riktigt!:)

Ang citat är jag svag för Rocky, finns många citat att välja på men jag gillar detta bäst. Words to live by.

FOWe2.jpg
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Bland de första scenerna i Superbad
C6D4EE56-2F80-4693-A08F-4B3C969879E5.jpeg


Jonah Hill till Michael Cera medan han stirrar ner i MCs mammas urringning:
- man I am jealous you got to suck on those titts when you were a baby.
Michael Cera replikerar:
- we’ll at least you got to suck on your fathers dick.


:D:D:D:woot:
 
Topp