• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Crentus

Cartier
2-Faktor
Det ser ut som mer dykare, mindre dressare, än dagens stilrena compar.

Gillar minutringen skarpt och stålkeepern på canvasen ser awesome ut. Borde även vara snyggt med stålkeeper på gummit likt Seikos gummi till Turtle SRP777.

Nu den stora frågan, när kommer de fram?
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_6003.JPG

Så jävla nöjd, är någon sugen på vargarna så är det bara att tjoa! :D
 
IMG_6003.JPG

Så jävla nöjd, är någon sugen på vargarna så är det bara att tjoa! :D
Det var ju ganska intressant att se dem sådär sida vid sida. På pappret känns steget 40 till 44mm enormt. Men så här på bild så måste jag säga att det upplevs som en ganska marginell skillnad. Förstår att Peter K skjuter en chansning på 42mm. Det är fan inga dumma klockor V-Wolf. Men det är klart att har man fått smak på Compressorn så är det lite kört. För mig iaf. Men är man på en tajtare budget och vill ha en rejäl dykare så tycker jag att den är snuskigt konkurrenskraftig. En stark egen design och konstruktion som ett kassaskåp. Franz Jaeger såklart.
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Det var ju ganska intressant att se dem sådär sida vid sida. På pappret känns steget 40 till 44mm enormt. Men så här på bild så måste jag säga att det upplevs som en ganska marginell skillnad. Förstår att Peter K skjuter en chansning på 42mm. Det är fan inga dumma klockor V-Wolf. Men det är klart att har man fått smak på Compressorn så är det lite kört. För mig iaf. Men är man på en tajtare budget och vill ha en rejäl dykare så tycker jag att den är snuskigt konkurrenskraftig. En stark egen design och konstruktion som ett kassaskåp. Franz Jaeger såklart.
Håller med dig om att på bild, skillnaden synes marginell. Vissa 44 or bär mindre, men V-wolf lurar ingen. Den bär som den är, stor.
 
Senast ändrad:
Topp