• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

  • Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

    Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

    Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

    Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

    Röster: 53 31.2%

  • Totala väljare
    170

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Godmorgon alla Zodiacer :)
3C804C14-997E-4D34-BD7A-C73994DDFEC4.jpeg
Jättebra! Jag blir badsugen.
 

Azaz

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Det stämmer nog vet att Super Sea Wolf har mineral glas. Men det hade ju varit trevligt med safir :)
Har själv inte haft några problem med mineralglaset, trots att man smäller i den ibland! Safir är ju reptåligt men inte så mycket mer stöttåligt, och inte roligt när det väl går sönder. Med det sagt vet jag inte hur mineralglas reagerar på stötar/sprickor osv
 
C

Coach

Guest
Blått är flott, grönt är skönt och vitt är ?
Nya Aerospace GMT väckte ett begär! :eek:
Ska se om jag hinner på en sån men lär låta en eller två av mina nyinköpta SS53 lämna boet isf för rotationens skull.
Har dock inte bestämt vilken/vilka så dra ett pm ifall det skulle vara intressant.
7EBC899A-47E2-4BB8-BE97-E642381D69E0.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Blått är flott, grönt är skönt och vitt är ?
Nya Aerospace GMT väckte ett begär! :eek:
Ska se om jag hinner på en sån men lär låta en eller två av mina nyinköpta SS53 lämna boet isf för rotationens skull.
Har dock inte bestämt vilken/vilka så dra ett pm ifall det skulle vara intressant.
7EBC899A-47E2-4BB8-BE97-E642381D69E0.jpeg
Jag tycker du ska behålla den blåa
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Som tidigare konstaterats i tråden så står Zodiac för det mest spännande släppet på Basel. GMT:n är i min bok så nära en riktig fullträff som man kan komma. En roligare färg än svart (om man nu kan kalla svart en färg?) på tavlan så hade denna varit fulländad. Då hade jag definitivt hostat upp pengarna.
08CEE79B-04D8-494E-B5ED-064C6A69925B-.jpg
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Blått är flott, grönt är skönt och vitt är ?
Nya Aerospace GMT väckte ett begär! :eek:
Ska se om jag hinner på en sån men lär låta en eller två av mina nyinköpta SS53 lämna boet isf för rotationens skull.
Har dock inte bestämt vilken/vilka så dra ett pm ifall det skulle vara intressant.
7EBC899A-47E2-4BB8-BE97-E642381D69E0.jpeg
Som typ precis alla tänker, så behåll den blåa :)
 

Olaola

Panerai
Som tidigare konstaterats i tråden så står Zodiac för det mest spännande släppet på Basel. GMT:n är i min bok så nära en riktig fullträff som man kan komma. En roligare färg än svart (om man nu kan kalla svart en färg?) på tavlan så hade denna varit fulländad. Då hade jag definitivt hostat upp pengarna.
08CEE79B-04D8-494E-B5ED-064C6A69925B-.jpg
Vet du om den är cronometer certifierad?
 
Topp