• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den eviga Zodiac-tråden ni inte visste ni behövde

Vilken period gör mig mest styv?

• Ju mögligare desto bättre, pre-dot är benchmark

Röster: 44 25.9%
  • Dot-Zodiac är historisk viktigare än Dot-Com

Röster: 50 29.4%
  • Fossils batteridrivna ful-period är da-shit

Röster: 23 13.5%
  • Fossils automatiska ansträngning förenar förr-och-nu på bästa sätt!!!

Röster: 53 31.2%

• Totala väljare

Ahmed

Panerai
Problem is, why would anyone want to buy a broken one. Seems like you get one in good condition for about 5-6000. You think Fossil is going to charge 2-3000 to just replace a bezel and insert?
Well if it’s only the bezel that’s broken then it’s more an esthetic issue, and some people don’t mind to have it in that condition.
If Fossil is going only to replace the bezel then maybe you are lucky and they will not charge much, but if they decide to change the complete case, it will expensive I guess, give it a try anyway you will only loose shipping.
PS: I’m not an expert but, wanted to help with my opinion

Well if it’s only the bezel that’s broken then it’s more an esthetic issue, and some people don’t mind to have it in that condition.
If Fossil is going only to replace the bezel then maybe you are lucky and they will not charge much, but if they decide to change the complete case, it will expensive I guess, give it a try anyway you will only loose shipping.
PS: I’m not an expert but, wanted to help with my opinion

Yeah, thanks. If selling it I expect offers like 2000. Meaning, if I'm then going to buy a new (but used one) for 5000 (if I can even find one) it would have to cost around 3000 to repair it, to make economical sense. I don't need the case to be replaced, I suppose I decide what to replace and not?

Ahmed

Panerai
Yeah, thanks. If selling it I expect offers like 2000. Meaning, if I'm then going to buy a new (but used one) for 5000 (if I can even find one) it would have to cost around 3000 to repair it, to make economical sense. I don't need the case to be replaced, I suppose I decide what to replace and not?
give it a try with Fossil, I hope they go for the cheap option.

Olsson

Cartier
Grönt är skönt som det konstaterades här förra veckan (i detta fall i dubbel bemärkelse). Hoppas alla Zodies har en fin kväll! :)

upload_2019-7-17_19-19-30.jpeg

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Kan ju trösta mig med att den inte är rosa i allafall ;)

Såhär ser det ut, svårt att fånga på bild, men lite kross på inlägget vid 3 och en spricka som gär ner till lite innan 5. Ser ut som en klassisk iPhoneskada. Och vid 6 är vridringen lite intryckt. Inte så farligt som sagt. Men inte rätt.

:facepalm: Ouch...
Samtidigt...lite battlescars får man leva med. Det är en av dom bästa Zodiacs som finns. Get over it och låt det vara. IMHO.

OddD

Panerai
2-Faktor
Inser att mina rosa Zodiac's (som jag älskar) inte är så mycket Rock'n Roll trots skinnjacka och Absinthe på en fredag morgon.
Så bara att spana in säljesannonserna, kanske slå till på nån av Ahmed's som ligger ute nu.
15634886322502016450415244769312.jpg

Topp